پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نظام جامع رسانه‌های کشور آماده ارائه به مجلس است

0

سید هادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، با اشاره به جابه‌جایی مدیران ارشاد استان‌ها اظهار داشت: تاکنون مدیران کل 10 استان کشور تغییر کردند و در ادامه جابه‌جایی مدیران استان‌های مختلف کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین رویکرد ما در ساماندهی ادارات کل استان‌ها جابه‌جایی مدیران کل بوده به غیر از چند استان که هنوز تصمیم جدی برای آنها گرفته نشده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد ادامه داد: مدیریت دو استان کشور توسط نیروی خانم اداره می‌شود و به دلیل اینکه نیرو در بدنه وزارت نداشتیم این نیروها را از خارج از بدنه وزارت در این سمت منصوب شدند.

حسینی تصریح کرد: در باقی استان‌ها از توانمندی شخصیت‌های داخل بدنه وزارت استفاده شده و دلیل این امر غنی بودن وزارت ارشاد از حیث مدیریتی است.

وی افزود: مدیرانی که از بیرون می‌آمدند پس از دو سال فعالیت با اندوخته‌های مدیریتی کسب شده در وزارت از بدنه خارج می‌شدند که این به معنای هدر رفت سرمایه مدیریتی بوده بنابراین تصمیم گرفته شد از نیروهایی داخلی برای مدیریت پست‌ها استفاده شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد تاکید کرد: در حال حاضر رویکرد وزارت در به‌کارگیری مدیران این گونه بوده و در سطوح شهرستان، استان و ملی بیشتر از نیروهای درون سازمانی برای اداره امور استفاده می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مدیران توانمند بومی حائز اهمیت است، افزود: مدیرانی که در برنامه‌ریزی در سطوح مختلف ملی تاثیرگذار هستند حاضر نیستند اداره کل ستادی را رها کنند.

وی تصریح کرد: مازندران از اهمیتی بالایی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار بوده و نمی‌توان از مدیری استفاده کرد که توانایی اداره این استان را نداشته باشد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد تاکید کرد: تهران، خراسان، فارس، تبریز و اصفهان نیز به مانند استان مازندران از جمله استان‌هایی هستند که شوخی بردار نبوده و حتما باید از مدیرانی استفاده کنیم که تجربه مدیریتی در چند استان را کسب کرده باشد و این اتفاق در چند استان رقم خورده است.

حسینی با اشاره به نظام‌مندسازی مباحث حقوقی اصحاب فرهنگ و هنر به ویزه اصحاب رسانه، گفت: مسائل مربوط به حوزه فرهنگ را نمی‌توان به یک باره برطرف کرد. نظام جامع رسانه در دولت مطرح بوده و روزهای پایانی را در حال سپری بوده و به‌زودی وارد صحن مجلس می‌شود.

وی افزود: رسانه جزیی از اجزای وزارت ارشاد است و ما به عنوان دستگاه حامی از رسانه حمایت می‌کنیم. تلاش ما فضای آزاد رسانه‌ای و فضای باز سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

حسینی خاطرنشان کرد: بعضا” در هر حوزه‌ای ممکن است مسایل شخصی شود که امکان حمایت و کمک کمتر می‌شود و در دعاوی شخصی امکان حمایت کمتر بوده اما آنجایی که مربوط به ما باشد و امکان مصالحه و کمک ملموس باشد حتما” حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.