پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نسبت به سند راهبردی اداره شهرها در مازندران بی‌توجهی می شود

0

حسین حسن نژاد روز سه شنبه در همایش ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در بابلسر افزود :با توجه به ضرورت اجرای پدافند غیرعامل در شهرسازی ها ، امروز در حوزه ساختمانی ما با مشکل جدی مواجه هستیم و تفاوت فاحشی بین سند راهبردی اداره شهر با اقداماتی که داخل شهر اتفاق می افتد وجود دارد .

وی ادامه داد :  ۳۰ تا ۴۰ درصد این سند در شهرهای استان مازندران اجرا می شود و مابقی براساس تفسیر و نوع نگاه شهرداران اعمال می شود که با سند اصلی فاصله زیادی دارد .

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ مقوم شهرسازی به شمار می رود ، گفت : ولی در حال حاضر محلی برای اعمال نظر اشخاص و شهرداری ها شده است و این نکات باید در حوزه شهری مورد توجه قرار بگیرد .

وی تاکید کرد : برای اجرایی شدن سیاست های پدافند غیرعامل باید قانون شفاف داشته باشیم تا تعللی در اجرای آن صورت نگیرد .

به گفته حسن نژاد گفتمان سازی و ترویج پدافند غیر عامل یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و اگر بخواهیم غیر عامل را اصل معرفی کنیم چاره ای جز گفتمان سازی نداریم که تنها با گفتمان سازی می توانیم زیرساخت های کشور را تقویت کنیم که در کنار آن باید سیاست و دستاوردهای پدافند غیرعامل را تبیین و توجیه کنیم و در عین حال با تهدیدهای خود نیز آشنا شویم .

وی با اشاره به اینکه گسترش برگزاری همایش ها و ارائه مقالات در فرهنگ سازی پدافند غیر عامل تاثیر دارد گفت: بر مبنای نیاز جامعه زیرساخت ها را ایجاد می کنیم و این زیرساخت ها نباید در برخی موارد تهدید شوند و پایداری زیرساخت ها از اولویت های یک کشور است .

حسن نژاد افزود : امروز زیرساخت ها فقط شامل ایجاد راه ، پل و پالایشگاه نیست بلکه حوزه فناوری امروز یک عرصه مهم است که هزینه نگهداری ، توفیق بهره برداری و میزان برخورداری را افزایش می دهد .

وی ادامه داد : در طراحی ها و مکان یابی باید با ذهنیت پدافند غیرعامل عمل کرد به عنوان مثال در حوزه ساختمان ها باید به مکان یابی های درست توجه کنیم .

معاون استاندار مازندران افزود : مساله مکان یابی امروز یک مساله بسیار مهم است وقتی یک صنعت مورد نیاز به آب در یک منطقه بدون آب قرار می گیرد نشان می دهد که مکان یابی به درستی انجام نشده است و برای نگهداری این صنعت باید هزینه بالایی صرف شود .

همایش ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی با هدف بررسی آخرین وضعیت پدافند غیر عامل این بخش امروز سه شنبه با حضور شماری از مسئولان کشوری و مدیران کل پدافند غیرعامل استان‌های کشور در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر آغاز به کار کرد .

در این همایش دو روزه معاونان وزرای دفاع، راه و شهرسازی ، سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سخنرانی می کنند.

ظرفیت سازی و تولید چرخه علم با رویکرد تطبیقی و حفاظت از زیرساخت های حیاتی استان ها در پیش یابی مخاطرات و خرابکاری سایبری ، حفاظت از  زیرساخت های حیاتی در مدیریت یکپارچه سواحل، درس آموخته های سیل ۱۳۹۸ با تمرکز بر حفاظت از زیرساخت های شهری و تاکید بر طرح مطالعات پدافند غیر عامل شهری از جمله موضوعاتی است که در این همایش درباره آن بحث و تبادل نظر می شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.