پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نخستین مرکز تخصصی ایزوله فشار منفی ایران در مازندران راه‌اندازی شد

0

به گزارش خبرنگارایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران می گوید: این مرکز براساس جدیدترین روش های دنیا و مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی با رعایت تمام روش های مدرن ساختمانی و تجهیزاتی برای بیماران عفونی و تنفسی ساخته شد.
دکتر سید عباس موسوی عصر روز یکشنبه در آیین افتتاح این مرکز تخصصی افزود : برای ساخت و تجهیز این مرکز حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که می تواند کارایی خوبی برای بیماران عفونی و تنفسی نیازمند به فضای با کاهش میزان آلودگی دارد.
وی اضافه کرد : در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا در استان وجود دارد، مرکز تخصصی فشار منفی نوشهر می تواند کارایی خوبی برای این بیماران به خصوص در حوزه تنفسی داشته باشد.

اتاق ایزوله تنفسی چیست؟

اتاقی با تغییرات هوا برابر یا بیش از ۱۲ بار در ساعت و جهت کنترل شده جریان هوا است. یک اتاق ایزوله تنفسی در صورت رعایت نکات لازم می تواند بطور طبیعی یا مکانیکی تهویه شود، از این اتاق در عفونت های هوابرد نظیر ابتلا به بیماری سل استفاده می گردد.

اتاق فشار منفی چیست؟

اختلاف در فشار هوا بین ۲ بخش می باشد. اتاقی که تحت فشار منفی است فشار کمتری نسبت به بخش مجاور دارد، که از جریان هوا به بیرون اتاق ها و بخش های مجاور جلوگیری می نماید.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.