پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نجفی: مازندران همچنان به دلیل شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد

0

یک عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه روند صعودی شیوع ویروس کرونا در این استان گفت:  متاسفانه همچنان مازندران در وضعیت قرمز به دلیل شیوع کرونا ویروس قرار دارد.

علی نجفی خوشرودی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت استان مازندران در پی شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر سطح اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران مبتلا به کرونا در این استان بالاست؛ برای مقابله با این اتفاقات باید برخی تصمیمات در سطح ملی از جمله تعطیلی حداکثری گرفته می‌شد که این اتفاق رخ نداد. البته که مسئولان محلی در برخی شهرهای استان مازندران از جمله بابل تدابیری برای تعطیلی بازار و اصناف اتخاذ کردند.

نماینده بابل با انتقاد از کمبود دارو گفت: درست است که هنوز داروی قطعی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا وجود ندارد ولی ما با اختلالاتی در تامین داروهای موثر مواجه هستیم به طوری که روزانه داروها بر اساس سهمیه‌ای از تهران تحویل گرفته می‌شود. ما می‌دانیم کمبود وجود دارد اما مردم نگران بوده و باید توجه بیشتری در این بخش صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه با اصلاح روند توزیع دارو از تجمع مردم پرهیز شده است، افزود: لازم است در شرایط فعلیو با توجه به تعداد زیاد مراجعان توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل و ساری صورت گیرد. البته کمک مالی ۱۰ میلیاردی به دانشگاه بابل تعیین شده اما کافی نیست.

نجفی همچنین با اشاره به اقدامات انسان دوستانه در شهرستان بابل گفت: پویش‌های مختلفی توسط نهادهای مدنی و NGOها برای کمک به بیماران کرونایی و خانواده‌هایشان و شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته که این یک اتفاق خوب است. ما امیدواریم با تلاش کادر پزشکی هر چه زودتر این ویروس کنترل شود.

این نماینده مجلس در پایان با تاکید بر اینکه کنترل ویروس کرونا و قطع چرخه انتقال به همکاری مردم بستگی دارد گفت:‌ مردم در خانه‌ها مانده و از تجمعات پرهیز کرده و در اماکن عمومی حضور نداشته باشند. البته که در این باره مردم این سوال و ابهام را مطرح می‌کنند که چطور با وجود باز بودن ادارات و بانک‌ها می‌توانند در خانه‌ها بمانند. اگر به این نکات توجه شود شاهد کاهش گسترش ویروس کرونا خواهیم بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.