پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نبود جایگاه گازطبیعی(CNG) یکی از مشکلات مردم چهاردانگه

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: گاز طبیعی فشرده یا سی‌ان‌جی (به انگلیسی: Compressed natural gas)  سوختی است که عمدتاً به عنوان جایگزینی برای بنزین، گازوییل و گاز مایع به کار می‌رود. سی‌ان‌جی نسبت به هر سه اینها آلودگی کمتری ایجاد می‌کند. همچنین ایمنی بیشتری در هنگام نشت دارد چون گاز از هوا سبکتر است و به سرعت پراکنده می‌شود.

سی‌ان‌جی با فشرده‌سازی گاز طبیعی بصورت خام ایجاد می‌شود به گونه‌ای که حجمی که اشغال می‌کند کمتر از یک درصد حجمی است که گاز طبیعی در شرایط عادی اشغال می‌کند. گاز طبیعی عمدتاً از متان  تشکیل می‌شود و از چاه‌های گاز طبیعی، چاه‌های نفتی و فراوری زباله‌ها ( بیوگاز) تولید می‌شود.

سی‌ان‌جی هم در خودروهای بنزین‌سوز که موتور آنها برای استفاده از سی‌ان‌جی اصلاح شده و هم در خودروهایی که با موتور اختصاصا سی‌ان‌جی سوز (OEM)ساخته شده‌اند، استفاده می‌شود.

با افتتاح لوله اصلی گاز دامغان- ساری، بارقه امید در بین مردم  چهاردانگه شکل گرفت که با احداث جایگاه گاز طبیعی(CNG) بخشی از مشکلات مردمی که  دارای خودرو گاز سوز دارند مرتفع می شود.

با  افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن این مشکل در چهاردانگه نمود بیشتری پیدا کرده است. از ساری تا دامغان و سمنان هیچ جایگاه جایگاه گاز طبیعی(CNG) وجود ندارد، لذا برای مردم چهاردانگه مقرون به صرفه نیست برای یک باک گاز  به ساری یا مردم پشتکوه به سمنان بروند و همچنین سهمیه کم سوخت برای مردم چهاردانگه و قیمت بالای سوخت 3000 تومانی رنج مردم را بیشتر کرده است.

انتظار می رود با احداث چایگاه جایگاه گاز طبیعی(CNG)حداقل در سه نقطه محور کیاسر شامل تلمادره، کیاسر و گرماب مشکل مردم چهاردانگه و مسافرینی که از این محور تردد می نمایند، حل شود.

تعدادی از رانندگان بومی، مسافر، فرهنگیان و کارمندانی که در چهاردانگه شاغل هستند و مسافت ساری به چهاردانگه را هر روز تردد می‌نمایند در گفتگوی با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز از  نبود جایگاه جایگاه گاز طبیعی(CNG) در چهاردانگه به شدت گلایه داشتند و اذعان داشتند که بنزین سهمیه ای به هیچ عنوان جوابگوی نیاز آنها نمی باشد و همچنین توان خرید بنزین 3000 هزار تومانی را ندارند.

از مسئولین استانی و  دکتر جعفری بخشدار چهاردانگه در خواست می شود هرچه سریعتر تسبت به احداث جایگاه گاز طبیعی(CNG) در بخش چهاردانگه اقدام نمایند تا هزینه های مردم بومی که در این منطقه محروم زندگی می نمایند کاهش پیدا کنرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.