پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهمترین مولفه در بخش ورزش کارگران، توسعه ورزش همگانی است

0

ایسنا/مازندران مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: مهمترین مولفه در بخش ورزش کارگران، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است.

کامران اصغری در همایش تجلیل از کوهنوردان برتر فعال در عرصه کار و تلاش مازندران که در سالن همایش‌های اداره ارشاد آمل برگزار شد، اظهار کرد: این استان همواره در بحث ورزش کارگری از استان‌های پیشرو بوده و از ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است.

وی تصریح کرد: برگزاری اولین المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور به میزبانی مازندران در سال 93، اعزام‌های مکرر تیم‌های ورزشی کارگری به مسابقات داخلی و خارجی و موفقیت‌های اخیر رشته کوهنوردی گواه توجه ویژه این اداره کل به ورزش کارگری دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: باید اعتبارات ویژه‌ای برای ورزش کارگری دیده شود تا شاهد پیشرفت بیش از پیش این حوزه در سطح کشور باشیم اگرچه وظیفه خود می‌دانیم که در کنار ورزش کارگری حضوری موثر داشته باشیم.

اصغری مهمترین مولفه در بخش ورزش کارگران، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی دانست و افزود: ترویج و همه گیر نمودن  ورزش همگانی در جامعه کارگری موجبات تامین و افزایش نشاط اجتماعی و ارتقاء بهره‌وری را فراهم ساخته و هر گونه توسعه و شکوفایی اجتماعی موجب گردش بهینه چرخ اقتصادی و رونق آن خواهد شد.

وی با اشاره به توجه ویژه قانون کار و ورزش کارگران بیان کرد: ماده 154 قانون کار بر ضرورت توجه کارفرمایان با مشارکت وزارتخانه های  کار و ورزش، به ایجاد محل مناسب برای استفاده کارگران ‌در رشته‌های مختلف ورزشی تأکید دارد.

ابراهیم فرجی‌پور دبیر انجمن کوهنوردی کارگران کشور نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ورزش کوهنوردی کارگری را در صدر توجه خود قرار داده و این مهم در کنار زحمات فدراسیون ورزش کارگری و همت ویژه کارگران کوهنورد موجب کسب موفقیت های بسیاری در این ورزش شده است.

وی افزود: صعود کارگران کوهنورد مازنی به قله۵ هزار و ۴۷ کازبک کشور گرجستان که از لحاظ درجه سختی با قله‌های کوه هیمالیا برابری می‌کند بسیار جای تبریک دارد و نشان از شایستگی و ظرفیت بالای کوهنوردان این استان دارد.

دبیر انجمن کوهنوردی کارگران کشور خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که  تعداد زیادی از این کوهنوردان را بانوان کارگر در صعودهای داخلی و خارجی تشکیل می‌دهند.

خائفی پور رییس هیئت کوهنوردی کارگری مازندران در این جلسه اظهار کرد: صعود به قله‌های کازبک کشور گرجستان، لنین کشور قرقیزستان و آرارات کشور ترکیه نشان از ظرفیت بالای رشته کوهنوردی کارگری در استان مازندران دارد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، در پایان این مراسم از 35 نفر کارگر کوهنورد که موفق به صعود به قله های کازبک کشور گرجستان، لنین کشور قرقیزستان و آرارات کشور ترکیه شدند با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.