پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

منطقه آزاد پیشران اقتصاد مازندران است/توسعه بومگردی در ۱۶۰ روستا

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه برای شکوفایی مازندران به دنبال انسجام، تعامل حداکثری، فصل مشترک و وفاق همگانی هستیم، افزود: پاسخ به مطالبات مردم باید شعار محوری خدمتگزاری باشد و یک صدای واحد از استان برای توسعه به گوش برسد زیرا خواست مشترک و استفاده از همه ظرفیت‌ها بویژه جایگاه و توان چانه زنی نمایندگان در سطوح ملی می‌تواند ما را در مسیر تحقق اولویت‌های مردم و رساندن اخبار خوش به جامعه یاری رساند.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه در مقطع مدیریت خود بر اساس برنامه در بخش‌های مختلف عمل کردیم و مبنای تصمیم گیری ها سلیقه‌ای نبوده است، اظهار داشت: در حوزه‌های اقتصادی چند هدف گذاری صورت گرفته است که در برخی از آنها امروز نتایجی خوبی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه دریا را محور توسعه اقتصادی در حوزه شیلات، آبزی پروری و گردشگری قرار دادیم، افزود: مشکلات این بخش را بررسی کردیم و در گام نخست با آزادسازی ۸۵ درصد از ساحل یکی از موضوعات دیرینه استان حل شده است و در ادامه راه نیازمند همراهی و کمک همه مسئولین و دستگاه‌های متولی هستیم.

صدور موافقت اصولی ۴۳ اسکله گردشگری

حسین زادگان به استفاده از ساحل به عنوان یک ظرفیت اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: ۱۶۶ نقطه ساحلی برای احداث اسکله‌های تفریحی گردشگری را شناسایی کردیم و موافقت اصولی ۴۳ اسکله از این تعداد صادر شده است.

وی به تصویب منطقه آزاد مازندران در مجلس و مزایای آن به عنوان یک پیشران اقتصادی نام برد و گفت: یکی از اولویت‌های دیرینه مردم که ۱۳ سال بخاطر واگرایی بر زمین مانده بود نهایتاً در سایه هم گرایی و وحدت نظر به نتیجه رسید.

توسعه بومگردی در ۱۶۰ روستا

استاندار با اشاره به اینکه در حوزه فرودگاهی در استان اتفاقات خوبی رقم خورده است، ابراز داشت: در بحث گردشگری، صنایع دستی و بوم گردی برنامه داریم و ۱۶۰ روستا را برای اصلاح بافت انتخاب و مجوزهایی را برای توسعه بوم گردی صادر کردیم.

رئیس شورای اداری استان، تقویت اشتغال را در گرو سرمایه گذاری، بازگشت واحدهای تولیدی و گردشگری و … دانست و افزود: در حوزه پسماند چهار منطقه در قالب کمپوست و سه منطقه در قالب نیروگاه زباله سوز (نوشهر، ساری و آمل)، طرح تفکیک از مبدا و برون سپاری مدیریت پسماند برنامه ریزی شد و از هزار میلیارد تومان بودجه پسماند کشور قول گرفتیم درصد بالایی به استان اختصاص یابد.

حسین زادگان با بیان اینکه روند تملک واحدهای تولیدی را متوقف کردیم و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، واحدهای کم کار و غیرفعال را فعال کردیم، گفت: مشکل شهرک صنعتی هزار هکتاری شرق مازندران نیز حل شده است و برای سر و پا ماندن چوب و کاغذ مازندران، حمایت‌های دولت را جلب کردیم.

پذیره نویسی هلدینگ ثروت آفرینی

استاندار با اشاره به اینکه مازندران نیازمند سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: هلدینگ ثروت آفرینی مازندران را به همین منظور شکل دادیم که در تلاشیم تا آن را به بورس و فرابورس عرضه کنیم و با افزایش سرمایه زمینه پذیره نویسی را فراهم آوریم.

احمد حسین زادگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خطر ویروس کرونا در این استان به مرحله مهار نرسیده و همچنان این بیماری جدی است و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت‌های فردی را جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: آمار بیماران کرونایی بدحال در استان مازندران که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند روند کاهشی به خود گرفته، ولی خطر همچنان وجود دارد، ولی این روند نمی‌تواند ما را از پرداختن به حوزه‌های اقتصادی و معیشتی باز دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران با عنایت به در پیش بودن تعطیلات و افزایش حضور مسافران در استان مازندران، گفت: همه ما به خصوص فرمانداران باید برنامه‌های خود را برای اجرای رعایت فاصله گذاری و حفاظت فردی از سوی مردم به کار بگیریم.

وی ابراز داشت: به هر حال همچنان سلامت به عنوان برنامه اولویت دار ما محسوب می‌شود، ولی نسبت به روزهای اول شیوع کرونا، وضعیت استانی بهتری داریم و باید در کنار سلامت به معیشت مردم نیز توجه شود و برداشتن برخی محدودیت‌ها نیز برای کمک به اقتصاد و معیشت است.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در مازندران بار دیگر از مسافران و مردم استان خواست تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهره گیری از برنامه‌های حفاظت فردی و عمومی بر تداوم روند کاهشی ابتلاء به ویروس کرونا تا مهار این بیماری کمک کنند.

مقام عالی دولت در مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مسلمانان و عدالتخواهان جهان هرگز قدس را فراموش نمی‌کنند و دست از حمایت از آن نمی کشند، گفت: امسال با توجه به محدودیت برگزاری مراسم در فضای اجتماعی، از اداره کل ارشاد و نهادهای تبلیغی و فرهنگی خواستیم تا با بهره گیری از فضای مجازی، فریاد حمایت از فلسطین را سر دهند و رویش‌های مجازی ” من یک فلسطینی هستم ” را فعال کنند.

وی افزود: تصاویر قدس عزیز نیز در فضای عمومی، معابر و خودروها نصب خواهد شد.

کد خبر 4931699
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.