پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

منافع مشترک یوسف نژاد ، عبوری و ساری

اویل همه فکر می کردند که ممکن است حمایت یوسف نژاد از مجموعه شهرداری و مشخصا شخص مهدی عبوری جنبه نمایشی داشته باشد و برای جلب نظر رای دهندگان و گرفتن امتیاز از تیم شهرداری ساری است. در میان اصلاح طلبان کمتر کسی فکر می کرد که علی اصغر یوسف نژاد اینطور برای “مدیریت شهری” به صحنه بیاید و اصطلاحا “لخت” شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: اویل همه فکر می کردند که ممکن است حمایت یوسف نژاد از مجموعه شهرداری و مشخصا شخص مهدی عبوری جنبه نمایشی داشته باشد و برای جلب نظر رای دهندگان و گرفتن امتیاز از تیم شهرداری ساری است.  در میان اصلاح طلبان کمتر کسی فکر می کرد که علی اصغر یوسف نژاد اینطور برای “مدیریت شهری” به صحنه بیاید و اصطلاحا “لخت” شود.

 

ده روز منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی روزهای سرنوشت سازی برای ساری بودند. جایی که قرار بود تکلیف بسیاری از مسائل و جهت گیری های سیاسی و جناحی مشخص شود و تیم عملگرایی و در راس آن مهدی عبوری با توجه به سرنوشت این انتخابات قرار بود که برای آینده مدیریت شهری برنامه های مهمی را پی ریزی نمایند.

 

عملگرایان در دو جبهه به سختی در حال نبرد بودند. یکی جبهه افراطی های اصولگرا که خود را شاخص نظام می دانند و معتقدند جز اینها بقیه “ولضالین” هستند که لیاقت مدیریت در جامعه اسلامی را ندارند و جبهه دوم بخشی از اصلاح طلبان افراطی و گروه های منتسب به این جریان که در قامت احزاب مدرن غربی وارد ماجرا شدند و همه را دعوت به رای دادن به لیست اصلاحات می کردند در صورتی که خودشان در تعیین نفرات با بی دقتی تمام عمل کردند و تحت تاثیر سفارشات و فشارهای از ما بهتران مرکز نشین قرار گرفتند.

 

در کوران رقابت ها بود که با انتشار لیست اصلاح طلبان مرکز استان نام یوسف نژاد و دامادی از سبد شورای اصلاح طلبان خارج شد. اما اتفاق جالب عدم تمکین یوسف نژاد به این لیست و غش نکردن او به سمت این شورای کم اثر بوده است. یوسف نژاد که خود به خوبی میدانست او برند اصلاحات است و درواقع این نام وی است که به این لیست اعتبار میدهد و نه برعکس ،خود را وارد بازی این جریان سهم خواه نکرد و با دور اندیشی و بصیرت به این نکته پی برد که مردم شهر نیازهایشان عمران و آبادانی است و نه حزب بازی و دنبال این و آن راه افتادن به خاطر برخی اهداف سیاسی.

 

از اینرو قاطعانه اعلام کرد که تن به ائتلاف دروغین نمیدهد و تا انتهای کار هم بر این نظر استوار ماند.

 

هنوز تا اینجای کار هم برخی از افراطی ها متوجه ماجرا نشدند و فکر می کردند که این مدیر کارکشته برای رای جمع کردن همچنان در آنطرف خط قرار گرفته است.

 

تیم مدیریت شهری که تا پیش از انتخابات با سه گانه شجاعی – یوسف نژاد – نقیبی قصد بازی کردن در صحنه را داشت با رد صلاحیت دو نفر از مهره های اصلی خود وارد چالش بزرگی شد، چه اگر این اتفاق نمی افتاد قطع به یقین نتیجه انتخابات با آنچه شاهد بودیم تفاوت های معناداری پیدا می کرد.

 

به هر حال عملگراها که حداقل یوسف نژاد را داشتند برای تعیین نفر دوم باید با یک معادله چند مجهولی کنار می آمدند. نفراتی که به عنوان رقیب این جریان حاضر بودند به سخت ترین شکل ممکن با عبوری و مدیریت شهری زاویه داشتند و اینها باید با مهار کردن این هردو گزینه به اهدافشان دست میافتند.

 

با حمایت همه جانبه از یوسف نژاد و نقشی که این منتخب مردم با زیرکی در صحنه بازی کرده بود مشخص شد که خیال مدیریت شهری از منتخب اول راحت است اما برای گزینه دوم مجبور بودند سیاست را به معنای واقعی کلمه اجرایی کنند.

 

کدام یک از دو رقیب می توانستند برای تیم عملگرایی خطرناک تر باشند.

 

جریان زارعی که وابسته به جبهه پایداری و احمدی نژادی های افراطی بودند یا دامادی که به هر حال ردای اصلاح طلبی پوشیده بود و شخصیت سیاسی وی تا حدودی برای عبوری و همراهانش مشخص بوده است؟ از نظر منطقی هم میدان دادن به یک گزینه اصولگرا که در صدد بود با وارد کردن برخی از مفاهیم به قول خودش ارزشی به بطن جامعه مرکز استان که برای بیشتر مردم شهر واجد ارزش نبودند و با برخی از اشخاص امنیتی و قضایی هم رابطه حسنه ای داشتند ، قدرت گرفتنشان هم چندان به صلاح نبود و خطراتش به مراتب بزرگتر از جریان امتحان پس داده ای بود که حالا با یک رای شکننده و به عنوان منتخب دوم راهی مجلس می شد.

 

به هر حال انتخابات برگزار شد و یوسف نژاد به عنوان منتخب نخست مردم مرکز استان و بدون اینکه خود را وامدار جریان نه چندان شفاف اصلاح طلبان کند برگزیده شد.پ

اما “بصیرت” بزرگ یوسف نژاد که اصلاح طلبان قادر به درک آن نیستند شناخت گلوگاه عدم توسعه مرکز استان و پی بردن به توانایی های عبوری به عنوان کسی که قادر است بار سنگین توسعه ساری را بر دوش بکشد (فارغ از هر جریان حزبی و سیاسی) بوده است.

 

شورای اصلاح طلبان که عمدتا از افرادی که در عملیات اقتصادی دستی بر آتش دارند و به عنوان کارچاق کن و پیمانکار این پروژه و آن طرح مشغول رسیدن به نان و نوا هستند تشکیل شده است ،قطعا انتخابات و نان قرض دادن به نمایندگان را هم در راستای رسیدن به برخی از منافع مادی و معنوی در نظر می گیرند، نمی تواند برای رسانه های مستقل که گرایش اصلاح طلبی دارند و افراد سرد و گرم چشیده ای مانند یوسف نژاد جذابیت خاصی داشته باشند.

 

به همین سبب به نظر می رسد که دوگانه یوسف نژاد – عبوری اگر همچنان و با همین انگیزه در کنار هم قرار گیرند قادرند دست به کارهای بسیار بزرگی در استان و کشور بزنند. نیروی جوانی،جسارت،مدیریت و انگیزه عبوری در کنار تیز هوشی،سیاست مداری و تجربه موفق یوسف نژاد خواهد توانست هر سدی را از پیش پای استان و ساری بردارد. این یک انتفاع سه جانبه خواهد بود که هم برای این دو نفر آورده های بسیاری دارد و هم برای مردم و منافع مرکز استان که در صورت استمرار در کوتاه مدت به ثمر خواهد نشست.

منبع: وارش نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.