پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مناطق آزاد سوار شدن ماشین‌های خارجی نیست

0

ایسنا/مازندران یک کارشناس گردشگری معتقد است: مناطق آزاد صرفا سوار شدن ماشین‌های خارجی نیست و تا زمانی که این طرز فکر وجود دارد، رسالت خود را در زمینه گردشگری حفظ نخواهد کرد.

محمدرضا اورمزدی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی، تعاریف ویژه‌ای در دستگاه‌های اجرایی دارند، اظهار کرد: ایران در گردشگری جاذبه متنوعی مثل مناطق آزاد کیش و قشم دارد و اخیرا هم مناطقی در مازندران که در پی تصویب مجلس شورای اسلامی در حال انجام است که گردشگری در این مناطق باید مورد توجه بیشتری از سوی مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر طرح مناطق آزاد در مازندران با تصویب مجلس شورای اسلامی اجرا شود، تصریح کرد: این مناطق آزاد موجب می‌شود با کشورهای همسایه امارات، تعامل بین‌المللی خوبی در جذب توریسم بین الملل داشته باشیم.

این کارشناس گردشگری با تاکید بر اینکه مناطق آزاد را باید براساس سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ بررسی کرد، گفت: استانداردهای بین‌المللی برای گردشگری در مناطق آزاد، شامل هتل، آژانس‌ها، مراکز اقامتی، زیرساخت‌های جاده‌ای، نرم افزار شناسایی توریسم برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود تا بتوانیم ارزآوری، توسعه و اقتصاد پایدار در گردشگری  را شاهد باشیم و جهانیان بتوانند یک نگاه ویژه به این طرح داشته باشند.

اورمزدی گردشگری در مناطق آزاد را تعریف نشده دانست و خاطرنشان کرد: مناطق آزاد ایران براندازهای قاچاق کالاهایی شده است که از طریق آن کالاهای دسته چندم وارد کشور می‌شود بنابراین مناطق آزاد خود را یک دولت مستقل می‌داند چرا که خودشان قدرت تصمیم‌گیری دارند.

وی یادآور شد:مسئولان باید به این امر نظارت کافی داشته و با  سازمان میراث فرهنگی همکاری لازم را در زمینه گردشگری انجام دهند تا شاهد شکوفایی صنعت گردشگری در مناطق آزاد در مازندران باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.