پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی محمد شبستان

1

 

پایگاه خبری چهاردانگه: محمد شبستان فرزند حاج علی اصغر شبستان در ۷ مرداد ۱۳۳۶  در روستای چالو بخش چهاردانگه متولد شد. ایشان در سال ۱۳۶۱ در دادستانی مرکز تهران به دستور شهید لاجوردی  در آن نهاد مشغول خدمت شد  و در سال ۱۳۶۶ به اداره کل استان مازندران منتقل و چند سالی در حفاظت اطلاعات استان  مشغول به خدمت بود. وی در مدت دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل شرکت نمود.

محمد شبستان در سال ۱۳۷۴ به عنوان رئیس زندان غرب مازندران(تنکابن) مشغول به ادامه خدمت شد.  وی در سال ۱۳۸۲ به مرکز استان منتقل و در ندامتگاه محکومین مواد مخدّر (اردوگاه شهید لاجوردی) به عنوان معاون و جانشین تا سال۱۳۹۴ خدمت نمود  وی   ۳۲ سال خدمت صادقانه بازنشست شد در امسال بازنشست شد.

 

ایشان در تمام این سال ها از با نظم ترین و جدی ترین افراد در محیط کار شناخته شده اند  و مورد تقدیر و تمجید ارگان ها و سازمان های مختلف قرار گرفته اند لازم به ذکر است ایشان نوه مرحوم مروج شریعت حاج آقای شفیعی می باشند و از محضر ایشان سال ها در قرآن و احادیث کسب معلومات کرده اند.

shabestan mohamad

 

تالیفات:    

     کتاب امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن و حدیث

 

این کتاب در بیان جنبه های مختلف مسئله امر به معروف و نهی از منکر از منظر اسلام است، این اثر با هدف درک اثرات امربه معروف و نهی از منکر بر جامعه و شرح شرایط وجنبه های آن تدوین شده است نگارنده در این نوشتار با تاکیید بر این مسئله که تنها راه مقابله با انحراف های تبلیغ شده از سوی قدرت های استکباری، پایبندی به اصول و اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

نخست معنای امر و نهی را شرح داده و سپس با توجه به احادیث و روایات وجوب امر به معروف، حرمت ترک آن، راه های شناخت معروف و منکر ، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در مکتب اسلام و آثار، اهمیت، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را بیان نموده و ضمن بررسی نقش این موضوع در نهضت امام حسین علیه السلام، موضع گیری دشمنان در قبال امر به معروف و نهی از منکر ر ا تبیین و فلسفه وجوب و برخی از آثار موضوع مورد بحث با توجه با آیات  شرح داده است، نگارنده در پایان اقسام، پیش نیازها و شیوه های امر به معروف و نهی از منکر را برشمرده و نمونه های از معروف ها و منکرهای اداری را ذکر کرده است.  برخی از معروف های اداری: ۱)انتخاب مدیران توانا و کاردان، متعهد و امین مومن ۲) قاطعیت مدیر در کار در عین عفو و گذشت بجا ۳) گماردن بازرسان مخفی برای بررسی کم و کیف کارها ۴) کارگشایی و رفع حاجات مردم ۵) مردم داری و نداشتن فاصله حرف مدیران با مردم ۶) تشویق کارمندان خوب و توبیخ کسانی که عملکرد خوبی نداشتند.

نمونه ای از منکرات اداری: ضعف مدیریتی شامل۱) سپردن امور به افرادی که صلاحیت ولیاقت کافی ندارند ۲) انتخاب افراد ناصالح در معاونت ها ۳) کاغذ بازی حاکم بر نظام اداری ۴) پارتی بازی و رشوه خواری ۵)کم کاری، بی نظمی، بی وجدانی و بی انضباتی کاری.  این کتاب در حال حاضر مورد بررسی مجدد قرار گرفته و با اضافات  برای دومین بار چاپ می شود.

 

shabestan mohamad

کتاب انواع مخدّر و آسیب های اجتماعی آن

این کتاب در تابستان ۹۴ تدوین شده است که چکیده ای از آن آورده می شود: در عصر ارتباطات، اطلاعات ، انفورماتیک، اینترنت و ماهواره ها پدیده مواد مخدر به عنوان یک مشکل ملی در اکثر کشورها  می باشد، مواد مخدر زندگی انسان ها را  نابود میکند، توسعه پایدار انسان ها را مخدوش می سازد و موجب بروز جرایم می گردد. در این اثر به بررسی واژه های ذیل پرداخته است: اعتیاد، علل و عوامل موثر در گرایش به اعتیاد، معتاد، مواد مخدر، خشخاش، تریاک، آلکالویید، شیره تریاک، مرفین، هروئین عوارض و تاثیرات آن، متادون، کدئین، پاپاورین، پتیدین، کراک، مصرف مواد مخدر و تاثیر آن بر جامعه، تاثیر موادمخدّر در کشور ما در ابعاد مختلف، قوانین مبارزه با مواد مخدر در کشور ما، مواد مخدّر و ترکیبات آن، شیشه یا آیس( مت آمفتامین)  در پایان نگارنده ۴۱ توصیه پیشگیرانه به جوانان و نوجوان می کند و پیشنهاداتی و راهبردهای عملی می کند وبا نتیجه گیری بحث مواد مخدر را به پایان می رساند.

 

مقالات: مقالات متعددی از سوی نگارنده تدوین شده است از جمله:

۱)رتبه بندی استعمال مواد در مازندران و عوامل گرایش جوانان ساروی به مواد مخدّر:                          

سرفصل های آن شامل: رتبه قابل تامل مازندران در مصرف شیشه. مصرف مواد مخدر شیشه، عاملی اصلی برای انجام جنایاتی چون قتل است. ضرورت بهره مندی از تشکل های دانشجویی و مردم نهاد. موادمخدر سومین تجارت دنیا. علل گرایش جوانان ساری به مواد مخدر. ریشه یابی جوانان ساروی به مواد مخدر چیست. نقش عوامل روانشناختی و رابطه آن با  مواد مخدر صنعتی و با نتیجه گیری این بحث را به پایان رساندند.

۲)سرانه مصرف مواد مخدر در ایران: 

الف) به وضعیت استعمال مواد در ایران و مصرف روزانه ۳۴۰کیلو شیشه در ایران و مرگ روزانه ۱۰ معتاد در کشور پرداخته. ب) دانش آموزان و مواد مخدر. ج) بازار مواد مخدر در ایران و نگاهی ویژه بهبازار تهران.     د) مصرف کنندگان مواد مخدر و الگوی مصرف. و) وضعیت مواد مخدر در شهرستان ساری پرداخته و در پایان بحث نتیجه گیری کرده اند.

 

نویسنده: ابوالحسن شفیعی

1 نظر
  1. آرمان راعی عباس آبادی می گوید

    بسمه تعالی
    سلام علیکم
    جناب اقای ابوالحسن شفیعی از تلاش های شما جهت معرفی کتاب و مقالات و معرفی مختصر بیو گرافی اقای محمد شبستان و افراد و رو حانیون برجسته استان به خصوص شرق استان مازندران تشکر و قدر دانی مینمایم .
    کمترین بنده انقلاب شکوه مند اسلامی و ایران عزیز : آرمان راعی عباس آبادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.