پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی دکتر اسدالله محسنی کیاسری فوق تخصص قلب + تصاویر

1

 پایگاه خبری چهاردانگه: بدون شک یکی از چهاره های ماندگار بخش چهاردانگه و شهر کیاسر در دهه های اخیر دکتر اسدالله محسنی کیاسری فوق تخصص قلب می باشد که برای خدمت به مردم استان مازندران  و شهرستان ساری بعد از اتمام تحصیل با توجه به شرایط خوبی برای ماندن در تهران داشت به ساری آمد تا منشاء خیر و خدمت به همشهریانش باشد.

نوشته پیش رو از جناب آقای امامی پیرامون دکتر محسنی می باشد:

بنام خداوندِ جان و خِرَد/
کزين برتر انديشه بر نگذرد

در اين نوشتار, پيش از ورود به ويژگيهای علمی ,اخلاقی و فرهنگیِ دوست عاليقدرم دکتر محسنی, که از پزشکانِ بلند پايه ی منطقه مازندران هستند, نياز به پيشگفتارِ بسيار کوتاه میباشد.

فرهنگ مجموعه ای است سرشار ازتجربيات و انديشه ی بشری در گذرِ قرون و اعصار. اين مجموعه که ارتباط تنگاتنگ با اوضاعِ اجتماعی, فرهنگی, دينی, تاريخی, سياسی و… دارد به هر جامعه هويت و موجوديت می بخشد. بخشِ بزرگ ومهم اين مجموعه در عملکردِ شخصيت هایِ علمی, فرهنگی, سياسي, دينی واجتماعی نمود پيدا مي کند.
استاد دکتر اسدالله محسنی , پزشکِ انديشمند, يکی ازبلند آوازه ترين شخصيت در قلمرو دانشِ پزشکی درمنطقه مازندران و هم اکنون در ديارمان می باشند
ايشان در يک خانواده پرجمعيت, که پدر گرامی شان, جناب حاج محمد علی محسنی و دوعموی بزرگوار, زنده ياد حاج علی محسنی و زنده ياد حاج محمد محسنی که همگی باهم زندگی ميکردند , دوره ابتدايي را در دبستان انوری کياسر”شهيد خانگاهِ کنونی”گذراندند, ّکه بسيار باهوش و بدون رقيب همه ساله تا ششم ابتدايي شاگرد اول بودند.
پس از پايان دوره ابتدايي به همراه پدر ومادر به تهران مهاجرت مي کنند و در دبيرستان جعفری اسلامی به تحصيل ادامه مي دهند.
در آنجا نيز ,در رديف دانش آموزانِ ممتاز قرار داشتند.
برنامه ريزی ونظم وپشتکار علت پيشرفت روز افزون ايشا ن شد.
سال 1354در کنکور سراسری در دانشگاه شهيد بهشتی “ملّی” پذيرفته شد .
پس از پايان پزشکی عمومی بدون توقف به دوره تخصصی راه يافتند وآنگاه باز هم بدون توقف در امتحان فو ق تخصصی پذيرفته شدند!

استاد دکتر محسنی علاوه بر حرفه پزشکی که پژوهشگری برجسته وبه روز هستند, هيچگاه از مطالعات اجتماعی دور نبودند . به ادبيات و تاريخ علاقمند هستند و رُمان نيز می خوانند!
در گفتگوهای اجتماعی اهل مدارا ,و بسيار آرام و زيبا و دلنشين سخن می گويند!
دوستدارِ هنر هستند و نگاهِ زيبا شناسانه به بسياری از هنرها دارند.و به موسيقی ملی و اصيل ايرانی عشق می وَرزند.
فروتنی علمی , اخلاق خوش,
مهربانی, وبخشندگي, یکي از ويژگی های بسيار ارجمندِ استاد است.
اين ويژگیها, هر دانشجو ی پزشکی و يا همکاران وی را به ستايش از ايشان وا ميدارد.

در بيشتر سفرهای علمی ,کنفراسها و سيمينارها ,چه در ايران وکشور های اروپايي, وآسيا, مشتاقانه شرکت می کنند تا از کاروان پيشرفتِ دانشِ پزشکی نوين عقب نمانند!

معروف است که پزشکان در نسخه نويسي خط شان خوب نيست!!! اما استاد دکتر محسنی خطی خوش دارند وبسيار زيبا می نويسند!
هرگاه خبری از پيشرفت جوانان کياسر در يکی از قلمرو های علمی , فرهنگی ,اجتماعی ,وهنری باخبر می شود , به وجد می آيد وبيان می کند!
آنچه که گفته شد. اندکی از ويژگی هاي شخصيت استاد دکتر محسنی ,دوست ارجمند م که از دوران کودکی تاکنون همنشينی با ايشان برايم سعادتی بس شور آفرين است, و نيز برای جوانان الگویي براي پيشرفت وآينده ی پر اميد!

وجودِ نازُکت آزرده ی گَزَند مباد.

نویسنده: علي اکبر امامی

1 نظر
  1. اصغری می گوید

    دکتر محسنی مایه سربلندی ما هستن
    خیلی خوشحال شدم که این زندگینامه کوتاه رو از ایشون خوندم و ارادتم نسبت به ایشون بیش از پیش شد. خیلی ممنون که برگشتید به زادگاهتون و به مردم خودتون خدمت میکنید…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.