پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معایب پنجره واحد سرمایه‌گذاری باید ۱۰ روزه برطرف شود

0

احمد حسین‌زادگان روز شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در ساری با تاکید بر این که قرار بود پنجره واحد مشکلات را از سر راه سرمایه گذاران برداشته و روند کسب مجوز را شتاب بخشد، افزود: این که دستگاههای دخیل فکر کنند قوانین کتبی را اگر در یک سامانه الکترونیکی بریزید پنجره واحد محقق شده و مشکلات حل می شود، برداشت ناردستی است.

نماینده عالی دولت در مازندران در پاسخ به اظهارات مدیران شرکت کننده در نشست از فروانی قوانین و مقررات و وجود نقایص در آنها، تاکید کرد:  مدیران پیش از هر انتقادی از قوانین و مقررات و شرایط سامانه الکترونیکی، ابتدا این موضوع را آسیب شناسی کنند که چه شده است که مردم از خیر سرمایه گذاری می گذرند و سرمایه گذاران هم پشیمان می شوند.

وی افزود: گام اول در پنجره واحد و زیرساخت اصلی مورد نیاز، تغییر نوع نگاه مدیران و تسهیل گری و شتاب بخشی به سرمایه گذاری است و در این مسیر قطعا مشکلاتی که در قوانین و مقررات و دیگر زمینه ها وجود دارد شناسایی شده و رفع می شود، ولی نخست باید مشکلات ناشی از چندگانگی و موازی کاری و مسایلی از این دست با مدیریت درست و هماهنگی دستگاهها رفع شود.

حسین زادگان آسیب شناسی در مورد قوانین و شناسایی قوانین و مقررات زائد و قابل حذف را ضروری دانست و گفت: بسیاری از قوانین دست و پا گیر برای سرمایه گذاری با امکانات قانونی که در پنجره واحد گنجانده شده قابل حذف است و برای حذف آن دسته از قوانین و مقررات که نیازمند اخذ مجوز هستیم، اعلام کنید تا به دولت پیشنهاد دهیم.

وی با اعلام این که پنجره واحد قرار است بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار فراهم کند، تاکید کرد: یکی از کارهایی که باید در پنجره واحد گنجانده شود، تمامی شرط و شروط و وضع موجود دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوز سرمایه گذاری است.

استاندار مازندران یکی بسترهای مورد نیاز برای بهینه سازی عملکرد پنجره واحد سرمایه گذاری را تعیین و ارائه سریع تر زون بندی و آمایش سرزمینی استان برشمرد و گفت: در کمترین زمان باید آمایش سرزمینی آماده شود تا نیازهای استان برای سرمایه گذاری و ظرفیت های هر منطقه با اولویت برای سرمایه گذار مشخص شود.

وی توضیح داد: یکی از مزیت های مهم پنجره واحد این است که نه تنها از جزیره ای عمل کردن دستگاهها جلوگیری می کند، بلکه به سرمایه گذاری متوازن در استان بر اساس نیاز و پتانسیل هر منطقه کمک می کند و هر سرمایه گذاری هم می تواند بر اساس میزان سرمایه ، علاقه مندی و تخصص خودش سرمایه گذاری کند.

نماینده عالی دولت در مازندران تعلل برخی دستگاهها در ارائه اطلاعات کامل به پنجره واحد و عملکرد قطره چکانی در این زمینه را غیرقابل قبول توصیف و تاکید کرد: همه دستگاهها یک بار و برای همیشه باید اطلاعاتشان را در یک پنجره واحد بریزند و نباید هر دستگاه این اجازه را داشته که همواره نظرش را تغییر دهد بلکه باید یک نقشه و چهارچوب به پنجره واحد ارائه کند.

حسین زادگان از نامعلوم بودن دوره اجرای آزمایشی و غیرآزمایشی پنجره واحد سرمایه گذاری هم انتقاد کرد و گفت: باید برای اجرای سریع پنجره واحد اقدامات فوق العاده انجام داد و اگر مشکلی در سطح ملی است لازم است به استانداری اعلام شود تا شخصا پیگیری کنم.

استاندار مازندران همچنین در این نشست یکی علل وضعیت پیش آمده برای پنجره واحد سرمایه گذاری در مازندران را حضور معاونان دستگاهها به جای مدیران کل دانست و تاکید کرد: از این پس در نشستهایی که از مدیران کل دعوت می شوند، ملزمند خودشان در جلسه حضور یابند و نباید معاونانشان را به نشست اعزام کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: حضور معاونان در نشست هایی که باید با حضور مدیرکل برگزار شود، ممنوع است چون جلساتی که معاونان حضور می یابند، خروجی مشخصی نخواهد داشت، چنان که بخشی از مشکلاتی که هم اکنون در استان در ارتباط با پنجره واحد سرمایه گذاری داریم ناشی از حضور معاونان به جای مدیران کل است که تصمیم گیرنده نبودند و کارها بدرستی پیش نرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.