پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مصرف بنزین در مازندران روزانه ۸۰۰ هزار لیتر کم شد

0

مراد اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این میزان کاهش را نسبت به قبل از سهمیه بندی حدود ۲۰ درصد دانست و افزود: تا پیش از اجرای سهمیه بندی بنزین روزانه حدود چهار میلیون لیتر و در روزهای تعطیل نیز پنج میلیون لیتر بنزین در این استان مصرف می شد .

وی توضیح داد: البته افزایش قیمت بنزین باعث شده تا صاحبان خودروهای دوگانه سوز به سمت استفاده از سی ان جی گرایش پیدا کنند . 

معاون شرکت فرآورده های نفتی ساری میزان افزایش مصرف سی ان جی در مازندران را حدود ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش مصرف در این بخش به اندازه مورد نیاز جایگاه های سی ان جی در این استان وجود دارد و فعالیت می کند .

در حال حاضر بیش از یکصد جایگاه سی ان جی در مازندران فعالیت می کنند .

وی گفت: با  اجرای سهمیه بندی بنزین و اختصاص سهمیه ویژه و قابل توجه برای خودروهای عمومی از جمله خودروهای خطی ، تاکسی ، آژانس ها و دیگر خودروها، برخی از رانندگان این نوع خودروها به علت عدم آشنایی با مقررات ، کارت سوخت خویش را در اختیار افراد غیر قرار می دهند که این عمل طبق مقررات کشور تخلف محسوب می شود .

اسلامی افزود: بازرسان پس از شناسایی این افراد و توقیف کارت های سوخت، با آنها برخورد قانونی کرده و این افراد مجبور به پرداخت جریمه های نقدی خواهند شد .

وی گفت: با توجه به اینکه سوخت این نوع خودروها تا پایان ماه می بایست استفاده شود، با توجه به بروز سوء استفاده و تخلفاتی در این زمینه گشت های بازرسی از جایگاه های سوخت مازندران افزایش می یابد .

معاون شرکت نفت ساری افزود: تاکنون بازرسی از جایگاه های سوخت مازندران توسط  ۲ اکیپ بازرسی انجام می شد که با وضعیت به وجود آمده تعداد آنها به ۱۰ اکیپ افزایش یافت .

وی از شهروندان خواست تا در مراقبت از کارتهای سوخت خود  دقت داشته باشند که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری و اداره تعزیرات حکومتی با قاطعیت وحساسیت کامل با پدیده شوم کارت فروشی مقابله کرده و با متخلفان برخورد می کند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.