پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مصاحبه با رییس اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه

در سال تحصیلی جدید دانش آموزان سخت کوش منطقه در 44 مدرسه ابتدایی ، 11 دبیرستان متوسطه اول و 5 دبیرستان متوسطه دوم ( نطری ) و 5 هنرستان ضمیه با تعداد حدود 1700 نفر سال تحصیلی جدید را آغاز می نمایند و 320 نفر همکار فرهنگی مسئولیت تعلیم و تربیت عزیزان را به عهده خواهند داشت.

1

 

اختصاصي پايگاه خبري چهاردانگه ساري: به مناسبت اول مهر و آغاز سال تحصيلي 94-93 در مدارس چهاردانگه، همزمان با سراسر كشور، مصاحبه اي را با آقاي محمد مسعوديان زاده، رئيس ادراه آموزش و پرورش منطقه ي چهاردانگه انجام داده ايم.

 

masoudian-zadeh

 

جناب آفای مسعودیان زاده، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، ضمن تبریک به جنابعالی، جامعه فرهنگی و دانش آموزان منطقه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و  تشكر از اینکه وقت خودتان را به پایگاه خبری چهاردانگه ساری دادید تا در آغاز سال تحصیلی خدمت شما باشیم.

 

بعنوان سوال اول بفرمایید با چه تعداد مدرسه و با چند نفر دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغز می نمایید؟

 

من همه به نوبه خود از اطلاع رسانی پایگاه خبری چهاردانگه ساری که اخبار آموزش و پرورش منطقه را پوشش می دهید تشكر و قدرداني دارم. در سال تحصیلی جدید دانش آموزان سخت کوش منطقه در 44  مدرسه ابتدایی ، 11 دبیرستان متوسطه اول و 5 دبیرستان متوسطه دوم ( نطری )  و 5 هنرستان ضمیه  با تعداد حدود 1700 نفر سال تحصیلی جدید را آغاز می نمایند و 320 نفر همکار فرهنگی مسئولیت تعلیم و تربیت عزیزان را به عهده خواهند داشت.

 

برای آغاز سال تحصیلی چه اقداماتی انجام دادید؟

 

در هر سال برای بازگشایی با شکوه مدرسه پروژه ای به نام ستاد  پروژه مهر در ادارات با شش کمیته تشکیل می شود تا در کمیته های مختلف کارها انجام گیرد تا دانش آموزان در سال تحصیلی جدید وارد فضای مطلوب شوند. منطقه نیز اقدام به تعمیر ، بهسازی و تجهیز مدارسی که مشکل داشتند پرداخت. ساماندهی معلمان انجام گرفت. همایش متعدد برای توجیه طرح و برنامه برای مدیران انجام گرفت. همچنین سه مدرسه جدید، دبستان لنگر، سادات محله و نرگس زمین به طور رسمی بازگشایی می شود.

 

بفرمایید در راستای تغییر کتاب در پایه چهارم ابتدایی و پایه هشتم برای آمادگی دبیران  برای تدریس موفق چه تمهيداتي انديشيده شده است؟

 

برای ارتقاء علمی همکاران ابتدایی برای تدریس در پایه چهارم،  کلاس ضمن خدمت در منطقه برگزار و با استقبال خوب همکاران مواجه شده است. اما چون تعداد همکاران متوسطه دوم کم است و امکان تشکیل کلاس در منطقه میسر نبود با اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و دو ساری هماهنگی شد و همکاران پایه هشتم در کلاس های ضمن خدمت آن دو ناحيه شر کت نمودند.

 

در راستای هوشمند سازی مدارس منطقه چه اقداماتی انجام داده است؟

 

در راستای سیاست های وزارت آموزش و پرورش منطقه نیز بر اساس توان خود و همکارای خیرین اقدام به هوشمند سازی اکثر كلاس های پایه ششم و هفتم و هشتم نموديم. اگر در مدرسه کم جمعیت امکان نصب تخته هوشمند نبود با تخصیص یک دستگاه کامپیوتر مشکل مرتفع شده است.

 

آیا در آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح مداس هم خواهید داشت؟

 

با توجه به مشکلات و تگناهای بودجه در منطقه سه مدرسه در آغاز مهر افتتاح خواهد شد. دبستان  روستای چورت نوسازی و مقاوم سازی شده است. دبستان سه کلاسه خوارخون محله و ساختمان آموزش دبیرستان شبانه روزی امام حسین (ع) وناجم توسط خیرین و کمک های اداره کل نوسازی استان ساخته شده است .

 

چه تعداد مسافر در ایام تابستان توسط اداره آموزش پرورش منطقه اسکان داده شده است؟

 

بیش از 1000 نفر مسافر در مدارس منطقه اسکان داده شده اند. با توجه به آب هوای خوب منطقه و نقاط گردشگری بکر و زیبا مانند سورت ، دریاچه های الندان و چورت استقبال مسافرین از منطقه زیاد شده است و همچنین حدود 1000 نفر در قالب اردو های گروهی همکاران فرهنگي ما از استان های مازندران و سمنان برای استفاده از طبیعت منطقه در مدارس اسکان داده شده اند.

 

چه توفیقاتی در سال  تحصیلی گذشته کسب نمودید؟

 

سال تحصیلی که ما در انتهای آن هستیم سال بسیار پرباری بود. کسب رتبه برتر استان در جشنواره درس پژوهی ابتدایی ، کسب بیشترین رتبه در تولید محتوای الکترونیکی، کسب رتبه برتر در جشنواره تدریس در پایه هشتم و … که با حضور آقای میرشفیعی معاون ابتدایی استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

برگزاری کلاس های اوقات فراغت برای دانش آموزان شهر کیاسر با همکاری اداره تبلیغات ، کانون فرهنگی هنری، بسیج و بخشداری محترم. انجام گرفت.

 

چه انتظاری از مسئولین دارید؟

از حمایت های مسولین منطقه و به خصوص بخشدار محترم که همیشه کمک کار ما هستند تشکر می نمایم. اما در منطقه تعدادی فضای خالی و مازاد در داریم با توجه به گردشگر پذیری و استقبال زیاد مسافرین و کمبود امکانات، این اماکن جهت استفاده به اردوگاه تبديل شود تا از این فضاها استفاده بهینه شود و هم منبع درآمدی برای آموزش و پرورش منطقه شود.

 

به عنوان آخرین سوال اهم مشکلات منطقه چه می باشد؟

 

پراکندگی روستاها، آمار کم دانش آموزان، حضور معلمان غیر بومی که هر سال در فصل تابستان برای انتقالی مشکل زیادی برای منطقه ایجاد می نمایند، امیدوار هستیم با جذب دبیران بومی این مشکل هم برای ما و هم برای همکاران محترم حل شود.

امید داریم کسانی که در منطقه درس خواندند و امروزه از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند و یا در پست های مختلف منشأ خدمت می باشند، به مدد دانش آموزان این منطقه بشتابند.

  در پایان از اینکه وقت خودتان را در اختیار پایگاه خبری چهاردانگه ساری قرار دادید بسیار سپاسگزاریم.

 

1 نظر
  1. نجفی کرسامی می گوید

    با سلام و ابراز ارادت به محضر کلیه والا مقامانی که در کسوت معلمی در منطقه چهاردانگه خدمت می نمایند. باید عرض نمایم که باید این افتخار را برای خویش مغتنم شمارید و از حضور در فضای علمی – آموزشی صمیمی چهاردانگه بیشترین اندوخته ها را به عنوان گنجینه ای ارزشمند ذخیره نمایید – چرا که ما اعتقاد راسخ داریم که چهاردانگه مهد فرهنگ ساز و مرکز قدرتمندی برای تربیت نیروی خلاق آموزشی و سازنده ی نیروهای با تجربه و خوش ذوق مدیریتی در عرصه ی استان می باشد و تاریخ نشان داده است که خروجی های چهاردانگه در میاندرود و نواحی 1و 2 آموزش و پرورش ساری بسیار خوش می درخشند و مسئولیت های مهم و کلیدی را عهده دار می شوند و سابقه یک دهه کار زیربنایی در جشنواره ها و کسب رتبه های ممتاز استانی و کشوری نیز گواه دیگری بر این مدعاست …. ما بدین افتخار به خود می بالیم و برای همگان آرزوی توفیق داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.