پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسابقات کیبل اسکی کشور با قهرمانی تیم مازندران پایان یافت

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، این مسابقات طی دو روز در دو بخش مردان و زنان برگزار شد که تیم تهران در رقابت های روز گذشته که ویژه بانوان بود به  مقام نخست دست یافت.

امروز در روز دوم این مسابقات که به مردان اختصاص داشت تیم مازندران مقام قهرمان این دوره از مسابقات را از آن خود کرد و تیم های تهران و کیش نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

این مسابقات با حضور ۲۲ اسکی باز از استان های تهران ، مازندران و جزیره کیش برگزار شد. ۶ اسکی باز این جمع زن بودند.

دبیر انجمن اسکی روی آب کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که در پایان این مسابقات حمیدرضا سلیم و شاهین تهم هر دو از مازندران به ترتیب اول و دوم شدند و  حسین آبادی و وحید شکرپور هر ۲ از تهران هم به صورت مشترک سوم شدند.  

عباس ناطق نوری افزود: به نفرات برتر کاپ مدال اهدا و همچنین به نفرات اول چهار میلیون تومان، دوم ۳ میلیون تومان و سوم نیز ۲ میلیون تومان از سوی حامی مالی برگزاری این مسابقات جوایز نقدی پرداخت شد.

روز گذشته نیز در نخستین روز از برگزاری این رقابت‌ها ۶ اسکی باز خانم با یکدیگر رقابت کردند که در پایان نیکی ثابتی ، صهبا فلاح  و نیلوفر دارا  هر سه نفر از تهران به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

سه نفر نخست بخش مردان و زنان این دوره از مسابقات به اردوی تیم ملی کیبل اسکی دعوت می شوند.

نخستین  اردوی تیم ملی کیبل اسکی کشور قرار است به منظور آمادگی برای شرکت در قهرمانی آسیا آبان ماه سال جاری در تهران برگزار شود.

این رشته قرار است برای نخستین در رقابت های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه به سایر رشته ها اضافه شود. 

کیبل اسکی( اسکی کابلی ) نوعی ورزش روی آب است که در آن پایه هایی در آب قرار داده می شود و کابل ها به آن وصل شده است و سر دیگر کابل در اختیار اسکی باز قرار دارد ، کشنده هایی در محل پیش بینی شده که با سرعت ۲۸ تا ۶۰ کیلومتر ورزشکار را می چرخاند. 
این رشته ورزشی ۳۵ سال پیش از کشور آلمان آغاز شد و کشورهای معدودی مانند آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا دارای سایت هستند.

بیش  از ۲۰۰ اسکی باز به صورت حرفه ای  در کشور در این رشته مشغول فعالیت می باشند.

۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.