پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسئولان دست بجنبانید که پای مردم در گل و آب مانده است

0

مسئولان شهرستانی و استانی هر هفته از پل ارتباطی روستاهای بالادست سد گلورد که به دلیل سیل اخیر تخریب شده است و از وضعیت تردد مردم با شناور نظامی، بازدید می‌کنند اما در این شرایط باید مسئولان دست بجنبانند که پای مردم در گل و آب مانده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سد گلورد که بر روی رودخانه نکارود احداث شده است پس از گذشت ۵۰ سال از مطالعات اولیه و گذشت حدود ۲۰ سال از آغاز عملیات اجرایی، بالاخره در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۶ با حضور وزیر نیرو افتتاح و آبگیری شد.

در ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۵ یعنی ۴ ماه پیش از آبگیری سد گلورد، پروژه ساخت پل ارتباطی ۶۰ روستای بالادست سد گلورد به طول ۴ کیلومتر در روستای ولم از توابع بخش یانه سر شهرستان بهشهر با حضور استاندار مازندران کلنگ زنی شد اما با گذشت بیش از دو سال هنوز این پروژه هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است.

مسئولان، تخصیص نیافتن اعتبار و مناسب نبودن محلی که در آن پروژه پل کلنگ زنی شده است را مهم‌ترین دلایل برای آغاز نکردن عملیات اجرایی ساخت پل ارتباطی روستاهای بالادست سد گلورد عنوان می‌کنند.

از سوی دیگر پل ارتباطی کوچکی که بر روی رودخانه نکارود مابین روستاهای رودبار و ولم در بخش یانه سر منطقه هزارجریب شهرستان بهشهر وجود دارد هر دفعه با بارندگی و طغیان رودخانه تخریب می‌شود و تردد مردم ۶۰ روستای بالادست سد گلورد را با مشکلاتی مواجه می‌کند که این موضوع چندین بار موجب اعتراض و تجمع مردم این منطقه شده است.

اما مسئولان این قصه تکراری را از سر گرفته و دوباره یک پل جدید کوچک بر روی رودخانه احداث می‌کنند درحالی که خود می‌دانند عمر آن به چند ماه هم نمی‌رسد و اینگونه تاکنون بیش از ده‌ها بار این پل توسط مسئولان ساخته و توسط باران و سیل تخریب شده است.

در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته در پی باران‌های شدیدی که در استان مازندران بارید خسارت‌های زیادی در شهرستان‌های این استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، مسکونی و زیربنایی بوجود آمد که یکی از این خسارت‌ها تخریب پل ارتباطی روستاهای بالادست سد گلورد بود و موجب شد ۶۰ روستای منطقه کوهستانی هزارجریب شهرستان بهشهر راه ارتباطی خود را از دست دادند.

البته تا یک هفته اول علاوه بر مشکل سیل و از بین رفتن پل ارتباطی، به علت رانش زمین و ریزش کوه در جاده روستای ولم منتهی به رودخانه رودبار به کلی راه ارتباطی مسدود بود و مردم نمی‌توانستند به شهر تردد کنند اما پس از بازگشایی جاده، حال نوبت عبور از رودخانه بود که در آن شرایط تنها راهکاری که وجود داشت تردد از طریق قایق و بعد از مدتی پل شناور نظامی بود که توسط سپاه پاسداران در اختیار مردم این منطقه قرار گرفت.

اما این یک راهکار موقت بود که بالاخره بعد از گذشت چندماه از حادثه سیل باید پل تخریب شده بازسازی می‌شد یا یک پل جدید احداث می‌کردند متأسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و کماکان مردم این منطقه با قایق و پل شناور تردد می‌کنند که البته امنیت مناسبی ندارد.

آیا وقت آن نرسیده که پل ارتباطی ۴ کیلومتری که ۲ سال پیش در روستای ولم کلنگ زنی شده بود و مسئولان وعده داده بودند که به سرعت آن را به اتمام برسانند، اکنون حداقل عملیات اجرایی اش را آغاز کنند تا موجب تردد آسان برای مردم محروم منطقه کوهستانی هزارجریب شهرستان بهشهر فراهم شود؟

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.