پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسئولان در حل مشکلات آزادگان اهتمام بیشتری داشته باشند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، ۲۶ مرداد ماه سال ۶۹ نخستین گروه از آزادگان جنگ تحمیلی به کشور بازگشتند.

حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: بازگشت ظفرمندانه آزادگان به میهن اسلامی از افتخارات کشور است و آنها سفیران جمهوری اسلامی بودند و زبان در تببین جایگاه معنوی این مفاخر ناتوان می ماند.
وی افزود: آزادگان سرافراز پس از چندین سال تحمل شکنجه های جسمی و روحی، به میهن اسلامی بازگشتند و شایسته نسبت همچنان با مشکل مواجه باشند و باید مشکلاتشان توسط کارگزاران کشور حل شود.
خطیب جمعه ساری شمار آزادگان مازندرانی را بالغ بر۲ هزار و ۳۰۰ تن برشمرد و با بیان اینکه بعضی از آنان در اثر بیماری ناشی از زمان اسارت فوت کردند، گفت: برخی از مشکلات آنان در استان قابل حل است که حتما باید در راس امور مسئولان قرار بگیرد.
او افزود: کمبود شدید دارو یکی از مشکلات بزرگ کشور است که وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باید برای حل آن تلاش کند.

امام جمعه موقت ساری همچنین با اشاره به سالگرد به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست های کودک کش، گفت: همگان شاهدند که پس از ۵۰ سال از این جنایت، علاقه مسلمین به این مکان مقدس چندین برابر شده است.
او نامگذاری ” روز جهانی مساجد” را به همین مناسبت از دستاوردهای جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه در چهار دهه اخیر مساجد زیادی در کشور ساخته شده، افزود: به رغم این اقدام خداپسندانه ، در برخی از مواقع فاصله مردم با این مکان مقدس افرایش یافته است.
قاسمی ادامه داد: با توجه به جایگاه مسجد در نظام اسلامی و تاثیر آن در پیروزی انقلاب از عموم مردم می خواهم که این اماکن مقدس را تنها و غریب نگذارند.
امام جمعه موقت ساری به از هم پاشیده شدن ائتلاف علیه یمن هم اشاره کرد و گفت : مقاومت و بیداری مردم یمن در مقابل ائتلاف عربستان سعودی جای خرسندی و تقدیر دارد.
وی افزود: به رغم همبستگی ۱۷ کشور با عربستان سعودی ، مردم مسلمان و انقلابی یمن در مقابل زیاده خواهی دشمنان قد علم کرده و اجازه تجاوز و تعدی به آنان نمی دهند.
او گفت: تجزیه یمن  از اهداف پلید آمریکا و عربستان بده است و یمنی ها همچنان با ادامه مبارزات خویش باید مانع این اقدام شوم بشوند.
قاسمی افزود: آن زمان که امام راحل موضوع صدور انقلاب را مطرح فرمودند شاید بسیاری از افراد باور نداشتند اما اینک می بینیم که مردم کشمیر با بستن سربند های “خامنه ای رهبر” از آرمان های مقدس انقلاب اسلامی حمایت می کنند.
۹۹۱۹/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.