پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مزارع ۵۱ روستای شرق مازندران با سد گلورد آبیاری می شود

0

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور رضایی کلانتری با اشاره به اهمیت سد گلورد و شبکه آبیاری و زهکشی آن گفت: در این حوزه حدود ۱۹۰ میلیون متر مکعب پتانسیل آبی داریم که ۱۲۰ میلیون متر مکعب آن بدون برنامه ریزی وارد دریا می‌شد اما با احداث سد گلورد با ظرفیت ۱۱۵ میلیون متر مکعب این امکان فراهم شده تا برنامه ریزی مناسبی از منابع آب موجود داشته باشیم.

وی با تشریح ساختمان سد گلورد گفت: گرچه سد هنوز تکمیل و امکان بهره برداری کامل آن فراهم نشد ولی بااستفاده از آب ذخیره شده و همچنین آب‌های میان‌حوضه امسال کشاورزان مشکلات کمتری در مقایسه با سال‌های گذشته در این دشت خواهند داشت.

کلانتری اراضی محدوده دشت نکا و بهشهر را ۴۴ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بخشی از این آب از سد گلورد و بخشی دیگر از طریق آب‌های میان‌حوضه، آب‌بندان ها و آب زیرزمینی تأمین می‌شود.

مدیر تأسیسات آبی شرکت با بیان اینکه هم‌اکنون در این دشت بیش از ۳۵۰ کیلومتر کانال‌های آبیاری و زهکشی مدرن اجرا شده و در دست بهره برداری است گفت: ان‌شاالله با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی طول شبکه‌های آبیاری و زهکشی مدرن ما به بیش از ۵۰۰ کیلومتر و در سطح ۲۵ هزار هکتار خواهد رسید و بیش از ۵۱ روستا از آن برخوردار خواهند شد، ضمن آنکه از این آب در بخش پرورش آبزیان و نیز رونق گردشگری استفاده خواهد شد.

کلانتری از کشاورزان خواست در حفظ و نگهداری این تأسیسات مشارکت و همراهی بیشتری نموده و مراقب غرق شدگی و یا سقوط در این تأسیسات که خسارت مالی و جانی را به همراه دارد، باشند.

کد خبر 4928707
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.