پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرکز جامع درمانی ترک اعتیاد در مازندران ایجاد می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد گوهردهی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته ۶۲ مرکز درمان اعتیاد به صورت سرپایی فعال شد، گفت: از این تعداد ۶۱ مرکز غیردولتی و یک مرکز دولتی بود و ۱۶۷ در مرکز درمان دولتی و هفت هزار و ۸۵۳ نفر در مرکز غیردولتی خدمات دریافت کردند.

وی با اظهار اینکه در حوزه مراکز اقامتی میان مدت ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر در ۶۲ مرکز درمانی خدمات دریافت کردند، افزود: در حوزه سرپناه دو مرکز در استان وجود دارد که ۷۷۸ نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

گوهردهی با عنوان اینکه دو مرکز اجتماع درمان مدار در استان وجود دارد، ادامه داد: دو مرکز تبصره ۱۶ در استان وجود دارد که بیش از ۸۰۰ نفر سال قبل به این مراکز وجود کردند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۴۱ مرکز درمانی به جامعه هدف خدمات داده شد، گفت: بیش از ۲۷ هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به پرداخت ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف گفت: ۱۲ میلیارد تومان شامل ۲۰ درصد تسهیلات به بهبودیافتگان اعتیاد در استان پرداخت شده است.

گوهردهی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد مشاغلی که توسط جامعه هدف ایجاد شد مربوط به مشاغل پایدار بوده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: پروسه درمانی در مراکز درمان اعتیاد ۹۰ روزه بوده و باید طبق پروتکل‌های بهداشتی به خدمات بپردازند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ۴۰ مرکز در دوران شیوع کرونا در استان فعال بودند و خدمات ارائه می‌کردند.

گوهردهی با بیان اینکه از هفته قبل پذیرش جامعه هدف در مراکز درمان اعتیاد آغاز شده است، یادآور شد: این فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی از دریافت مرکز جامع درمان اعتیاد در استان خبر داد و گفت: مازندران به عنوان یکی از چهار استان در این بخش است و این مرکز تا هفته بهزیستی در قائمشهر افتتاح می‌شود.

گوهردهی گفت: در این مرکز سم زدایی، درمان‌های حمایتی و روانشناختی، مهارت آموزی برای بازگشت به جامعه ارائه می‌شود.

کد خبر 4956780
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.