پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه/ از پرداخت قبوض و اجاره مسکن تا تهیه جهیزیه برای نوعروسان در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس از مازندران؛ سرویس فرهنگی: رزمایش کمک‌های مردمی، نهضتی خداپسندانه در کمک به محرومان و مستضعفان است که با فرمان رهبر انقلاب به صورت سراسری در کشور از اردیبهشت ماه آغاز شده است.

تجربه موفق و کاربردی مرحله نخست اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در کشور به علت شیوع بیماری کرونا سبب شد تا بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب این حرکت عظیم مردمی ادامه پیدا کند.

اکنون مرحله دوم این رزمایش در سه مرحله برگزار می‌شود، مرحله اول دهه امامت و ولایت (از عید قربان تا عید غدیر)، مرحله دوم دهه اول محرم و مرحله سوم نیز دهه آخر صفر است که کمک‌های مردمی به دست نیازمندان خواهد رسید.

در مازندران نیز مانند استان‌های دیگر کشور مرحله دوم کمک های مؤمنانه در حال انجام است.

اهدای بیش از ۷ هزار بسته معیشتی به نیازمندان آملی در مرحله اول نهضت احسان

جابر عسگری فرمانده سپاه آمل از اهدای بیش از ۷ هزار بسته معیشتی به نیازمندان آملی در مرحله اول نهضت احسان و تعاون خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که با کمک مردمی ۱۵ تا۲۰ هزار بسته معیشتی را در ۳ مرحله دهه ولایت و امامت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر بین نیازمندان توزیع کنیم.

وی به مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه که در ماه رمضان برگزار شد، اشاره کرد و ادامه داد: انعکاس مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه توانست افکار عمومی را برای سبقت گرفتن در کار خیر همراه کند، قریب به ۲۰ هزار بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه و در چهار بازه زمانی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

توزیع  ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان همزمان با عید قربان

سیدنعمت اسدی فرمانده سپاه نور از تهیه و توزیع ۴ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان خبر داد و گفت: امیدواریم به همت مردم و خیران همچنین با همکاری مسؤولان در هر مرحله از رزمایش ۴ هزار بسته معیشتی را تهیه و به دست نیازمندان برسانیم.

وی با بیان اینکه نهضت کمک‌های مؤمنانه از عید قربان آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، افزود: در رزمایش نخست کمک مؤمنانه توانستیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کنیم و باعث کاهش آلام درد مردم باشیم.

اهدای نذورات ماه محرم و صفر در قالب کمک‌های مؤمنانه در گلوگاه 

سیدحسن یوسفی فرمانده سپاه گلوگاه نیز با اشاره به مرحله اول کمک مؤمنانه، که با شیوع ویروس کرونا عملیاتی شد، افزود: کمک‌های بسیار خوبی در این بخش در بین افراد نیازمند توزیع شد.

وی افزود: ‌مرحله دوم کمک مؤمنانه در گلوگاه تحت عنوان احسان و تعاون برای کمک به نیازمندان و فقرا در دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر آغاز شده است و تلاش شد تا کمک‌ها به نیازمندان واقعی رسیده و همه افراد نیازمند و خسارت دیده از کرونا از این بسته‌های معیشتی برخوردار شوند.

از تهیه و توزیع ۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان تا پرداخت اجاره مسکن در نکا

مجیدرضا شعبانی فرمانده سپاه نکا از تهیه و توزیع ۶ هزار بسته معیشتی بین جامعه هدف خبر داد و گفت: طی یک برنامه واحد شهرستانی طی هفته پیش‌رو، بیش از دو هزار سبد کالا به صورت نمادین در مصلی امام خمینی (ره) نکا قرار داده خواهد شد.

وی افزود: فاز اول نهضت کمک مؤمنانه از عید قربان در نکا آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد، فاز‌های دوم و سوم  در دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر با به‌کارگیری ظرفیت مجمع خیران محرومیت‌زدایی شهرستان و کمک‌های مردمی اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه نکا در ادامه با اشاره به  فعالیت گروه‌های مختلف مردمی از موکب و دفتر خدمات رضوی گرفته تا آبشار عاطفه‌ها و هیئات مذهبی خاطرنشان کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود در مرحله دوم به علت همزمانی با ماه‌های محرم و صفر، جهت‌دهی و افزایش اطعام‌دهی‌ها و نذورات مردمی، جمع کمک‌های دریافتی و توزیع شده بیش از مرحله اول شود.

شعبانی در ادامه با اعلام اینکه در این مرحله از نهضت کمک مؤمنانه اهدای جهیزیه نوعروسان هم در دستور کار قرار داد، یادآور شد: یکی از موضوعات در نظر گرفته شده مربوط به تهیه و اهدای جهیزیه نوعروسان می‌شود که در روز اجرای متمرکز شهرستانی در مصلی امام خمینی (ع) نیز تعدادی از این بسته‌های جهیزیه کامل آماده و اهدا خواهند شد.

وی با بیان اینکه در نهضت دوم کمک مؤمنانه تمرکز بر روی کمک‌ها درقالب کارت هدیه برای پرداخت قبوض، اجاره منازل و مشکلات مالی بعضی از خانواده‌ها بوده و میانگین هر بسته ۳۰۰ هزار تومان  است، افزود: باتوجه به اینکه فاز دوم  کمک مؤمنانه با آغاز سال تحصیلی جدید مقارن می‌شود در این فاز لوازم تحریر، کیف و کفش نیز به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته شده تا بتوان بیشتر متناسب با نوع و سطح نیاز خانواده‌ها به رفع مشکلات آن‌ها پرداخت.

 دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نکا با اشاره به اینکه  مانند مرحله اول توزیع غذای گرم و گوشت قربانی براساس آنچه از از سوی خیران و نذورات مردمی به دست می‌آید در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: باتوجه به در ابهام قرار داشتن پیاده‌روی اربعین که در صورت عدم برگزاری آن و سوق داده شدن نذورات آن به سمت کمک مؤمنانه به نظر می‌رسد آمار کمک‌ها در مرحله اول از آمار ۲۰ هزار کمک ثبت شده در مرحله اول نیز پیشی بگیرد.

شعبانی از اجرای ابتکاری تازه برای مداومت در کمک مؤمنانه به خانواده‌های مدنظر، افزود: می‌خواهیم برای خانواده‌های زیرپوشش این مرحله از رزمایش افرادی را به عنوان سرپرستانی از خیران تعیین کنیم که از ابتکارات مرحله دوم به شمار می‌آید.

جویبار کمک‌های مؤمنانه در دهه ولایت و امامت

در مرحله اول نهضت احسان و تعاون در شهرستان جویبار نیز که همزمان با عید قربان برگزار شد، مردم مؤمن و خیر جویبار بیش از یک هزار ۴۶۰ بسته معیشتی به همراه ۵۰۰ بسته پروتئینی را بین نیازمندان توزیع کردند.

کمک مؤمنانه به ۲ هزار ۸۰۰ خانواده نیازمند در دهه امامت و ولایت در ساری

روح‌الله صادقی جانشین فرمانده سپاه ساری به شناسایی  ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند اشاره کرد و یادآور شد:‌ در مرحله اول نهضت کمک مؤمنانه در بازه زمانی دهه امامت و ولایت، بسته‌های معیشتی و بسته‌های حمایتی بین خانوار‌ها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ‌یک روز قبل از عید قربان اولین مرحله از این نهضت کمک مؤمنانه در ساری برگزار شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها  قرار است در دهه ولایت و امامت بیش از ۱۵ هزار سبد کالا را بین جامعه هدف توزیع کنیم، بیان کرد: در روز عرفه، ۲ هزار ۴۴۵  بسته معیشتی، ۱۸۱ کارت هدیه،۶۴۰ پرس غذای گرم،۲۲۰ پک لوازم‌التحریر، ۶۵ جفت کفش، ۱۰ کالای جهیزیه عروس همچنین بیش از ۹۰۰ میلیون ریال کمک نقدی برای پرداخت اقساط و قبوض، به نیازمندان و جامعه هدف اهدا شد.

فرمانده سپاه ساری در ادامه به شناسایی  ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۵۵ هزار بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه که در اردیبهشت ماه برگزار شده بود، توزیع شد، ‌علاوه بر تأمین بسته‌های معیشتی، گروه‌های جهادی به تهیه و توزیع ماسک و محلول‌های ضدعفونی بین مردم پرداختند.

در شهرهای دیگر استان مازندران نیز نضهت کمک‌های مؤمنانه در حال انجام است.

 /۸۶۰۴۱/ج/خ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.