پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مراکز درمانی مازندران به دستگاه امحا زباله مجهز می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: همه مراکز درمانی مازندران به دستگاه امحا زباله مجهز می‌شوند.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه ساري، به نقل از خبرگزاری فارس، قاسم جان‌بابایی صبح روز شنبه ( شنبه 20 ديماه 1393 ) در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل در استانداری مازندران اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در سطح معاونان و مدیران روسای دانشگاه و بیمارستان‌ها استان به تعداد 100 نفر انجام شد.

 

وی تصریح کرد: کارگاه آموزشی در شرایط بحران برای ادارات کل مازندران برگزار شد و در این کارگاه 627 نفر گواهینامه آموزشی دریافت کردند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی برای بیماری‌های حاد تنفسی و ابولا در سطح دانشگاه برگزار شد.

 

این مسئول در ادامه به اقدامات انجام شده در سازمان‌های عضو کارگروه نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی صحیح مردمی درباره اهدای خون در این دانشگاه انجام شد و نیز ایجاد سیستم اطفای حریق در ساختمان‌های تملیکی پزشکی قانونی انجام شده است.

 

وی با اشاره به در اختیار داشتن دو بالگرد اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی و نیز جمعیت هلال‌احمر استان مازندران اظهار کرد: آموزش لازم به کارکنان در زمان بهره‌برداری مناسب از این دو دستگاه ارائه شده است.

 

جان‌بابایی به اقدامات انجام شده برای احداث و راه‌اندازی مراکز پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: قرارگاه زیستی با حضور نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار مازندران احداث شد که برای تجهیز این مرکز نیاز به تامین اعتبار است.

 

وی درباره آزمایشگاهی که در کنار قرارگاه زیستی استان احداث شود،اضافه کرد: سال گذشته 30 هزار آزمایش مواد غذایی در این مرکز انجام شد و دانشگاه بابت آزمایش مواد غذایی هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند و این آزمایشگاه نیز آمادگی دارد تا در زمان بحران نسبت به بررسی مواد غذایی اقدام کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برنامه‌ریزی برای جداسازی بخش ایزوله در دو بیمارستان مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌‌ریزی برای ایجاد اتاق ایزوله در همه مراکز درمانی دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

 

وی از ایجاد مرکز تشخیص بیماری ویروسی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و گفت: این مرکز به عنوان مرکز قطب تشخیص بیماری‌های ویروسی است که به همه استان‌های شمالی کشور به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهد.

 

جان‌بابایی درباره تجهیز مراکز درمانی مازندران به دستگاه امحاء زباله اشاره کرد و افزود: همه مراکز درمانی مازندران به دستگاه امحا زباله‌سوز مجهز می‌شوند که در حال حاضر دو بیمارستان به این دستگاه مجهز نیستند که با توجه به خرید این دستگاه برنامه‌ریزی برای نصب دستگاه امحا زباله‌سوز در مراکز درمانی نیز در برنامه کاری قرار گرفت.

پايگاه خبري چهاردانگه ساري: خوشبختانه مي توانيم اميدوار باشيم كه حداقل ديگر مردم محروم و مظلوم چهاردانگه ميزبان زباله هاي بيمارستاني نخواهند بود. هر چند سخن اين مسئول محترم داشنگاه علوم پزشكي بدين معناست كه قبلاً اين بيمارستان ها مجهز به اين سيستم نبوده اند، اما ما اين اقدام دانشگاه علوم پزشكي را به فال نيسك مي گيريم و به آنها خسته نباشيد مي گوييم!
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.