پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مالکان خانه‌های تخریب شده مازندران در سیل اخیر زمین دریافت می‌کنند

0

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: با هماهنگی بنیاد مسکن و منابع طبیعی زمینی برای مالکان خانه‌های تخریب شده سیل درنظر گرفته می‌شود.

مهدی راز جویان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به پرداخت تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم پرداخت شده است.

وی در مورد تخصیص اعتبار خسارات در بخش کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۹ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی شامل دام، طیور، باغ‌ها و غیره تخصیص پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تصریح کرد: از سوی “بنیاد احسان برکت” نیز لوازم منزل به سیل زدگان اهدا خواهد شد که ۱۵ فقره از این لوازم رسیده و ۵۰۰ فقره دیگر به زودی به دست مردم خواهد رسید.

راز جویان تصریح کرد: همچنین هزار رأس دام سبک نیز به دامداران آسیب دیده از طریق این بنیاد اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی همچنان دچار رانش است و با توجه به بارش شب گذشته این رانش‌ها افزایش پیدا کرده گفت: هرچند در بحث احداث پل‌های آسیب دیده تخصیص اعتباری صورت نگرفته اما برای عبور موقت اقداماتی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در مورد وضعیت آب شرب شهرهای استان نیز یادآور شد: در حال حاضر تمامی آب شهرهایی که در سیل اخیر دچار مشکل بودند وصل شده و مشکل قطعی آب شرب وجود ندارد.

راز جویان در مورد آخرین وضعیت شهر زیرآب هم گفت: شرایط در زیرآب در حال حاضر عادی بوده و دیوار سازی رودخانه توسط آب منطقه‌ای در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به لایروبی رودخانه، در بارندگی شب گذشته با افزایش حجم آب رودخانه تلار مشکلی به وجود نیامده است.

راز جویان در بحث احداث منازل مسکونی تخریب شده در حریم رودخانه شهرستان زیراب خاطرنشان کرد: مقرر شد با هماهنگی بنیاد مسکن و منابع طبیعی زمینی برای مالکان خانه‌های تخریب شده سیل در نظر گرفته شود تا ساخت ساز در مکان جدیدی انجام شود و در این راستا مردم باید تقاضای خود را به بنیاد مسکن ارائه کنند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.