پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| 60 جشنواره طبخ ماهی در کشور برگزار شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، حسین علی عبدالحی امروز در حاشیه بازدید از جشنواره عرضه و طبخ آبزیان شهرستان بابل اظهار داشت: تاکنون 60 جشنواره طبخ ماهی در ایران با هدف افزایش سرانه مصرف ماهی در جامعه برگزار شده است.

وی افزود: تلاش شیلات بر این است که با ترویج شیوه‌های نوین طبخ و عرضه محصولات شیلاتی مصرف ماهی در سبد غذایی خانوارها افزایش یابد.

عبدالحی برنامه شیلات را تلاش برای افزایش سرانه تا 14 کیلوگرم در کشور دانست و افزود: چنین جشنواره‌هایی می‌تواند زمینه را برای توسعه فرهنگ مصرف آبزیان فراهم کند و امیدواریم با افزایش سرانه مصرف ماهی شادابی و سلامتی را برای خانواده‌ها به ارمغان آوریم.

جشنواره طبخ و عرضه آبزیان مازندران تا ساعت 21 در پارک نوشیروانی بابل برای بازدید علاقه‌مندان دایر است. ترویج فرهنگ آبزی مصرفی و بالابردن بردن سرانه مصرف آبزیان هدف اصلی این جشنواره است.

در این جشنواره انواع آبزیان پرورشی و دریایی و سایر محصولات شیلاتی با تنوع و قیمت تقریبا پائین‌تر عرضه می‌شود.

مسابقه طبخ ماهی عصر امروز در پنج محور بهترین تزئینات، کیفیت و طعم غذا، سهولت طبخ، حفظ ارزش غذایی ماهی و با صرفه بودن برگزار که از سه نفر  برتر در هر محور، با اهدای لوح و جوایزی تجلیل می‌شود.

سلامت خانواده‌های مازنی با برپایی جشنواره طبخ آبزیان فراهم شود

سمیه قاسمی طوسی امروز در حاشیه بازدید از جشنواره طبخ و عرضه آبزیان شهرستان بابل اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های متعدد در راستای فرهنگ‌سازی و ایجادنشاط و شادابی برای آحادمردم خصوصا زنان و جوانان فرصتی بوده که متولیان و دست اندرکاران امربا مردم ارتباط صمیمانه و بی واسطه داشته باشند.

وی  با تقدیر از دست اندرکاران این جشنواره، اقدام شیلات را در چنین حرکتی؛ گام مهم در پیشبرد اهداف سلامت جامعه دانست و افزود: معیشت خانواده‌ها و بحث تغذیه و سلامت خانواده در اولویت‌های ما قرار دارد.

طوسی گفت: همیشه سعی و تلاش داریم از طریق فرهنگ‌سازی تسهیل کننده باشیم و در این زمینه به کمک دستگاه‌های اجرایی در حوزه بانوان و تصویر و فرهنگ‌سازی و باورهای درست دربحث تغذیه گام‌هایی برداریم.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم که این جشنواره‌ها و طرح‌ها و برنامه‌هایی که بر اساس فرهنگ‌سازی است زمینه‌های لازم را برای تنوع در شیوه‌های طبخ غذا بویژه ماهی فراهم کند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.