پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران پیشتاز انجام تست کرونا در کشور است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در مازندران طی روزهای اخیر به سوژه بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شده و حساسیت روی این استان را بالا برده است. نگرانی بسیاری از شهروندان مازندران نیز طی روزهای اخیر با مشاهده روند رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا در این استان و رسیدن مازندران به رتبه دوم جدول استان‌های درگیر کرونا، بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از دلایل اصلی بالا رفتن آمار تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در این استان را فراهم بودن زیرساخت‌های تست کرونا در مازندران عنوان کرد.

سید عباس موسوی گفت : دانشگاه علوم پزشکی مازندران بین همه استان‌های درگیر کرونا بیشترین میزان تست از شهروندان و افراد مشکوک را داشت و به همین دلیل در شناسایی مبتلایان، سرعت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها دارد.

وی افزود: امکان انجام تست کرونا در مازندران وجود دارد که سرعت شناسایی افراد مبتلا و ارائه خدمات درمانی به آن‌ها را برای مازندران بیشتر می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل هر دو مجهز به آزمایشگاه تست کرونا هستند. این امکان در بسیاری از استان‌های دیگر وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: در مراکز درمانی مازندران از همه افراد مشکوکی که به این مراکز مراجعه می‌کنند تست ابتلا به کرونا گرفته می‌شود و هر موردی که نتیجه آزمایش‌اش مثبت باشد بلافاصله بستری یا قرنطینه می‌شود.

موسوی افزود: با توجه به وجود این امکان در استان، تعداد تست‌ها و سرعت نتیجه‌گیری در استان بیشتر است و به همین دلیل سرعت رشد آمار مبتلایان مازندران بیشتر احساس می‌شود. همین موضوع باعث بالا رفتن آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به سایر دانشگاه‌ها شده است.

وی اظهار کرد: در بررسی آماری نسبت افراد مبتلا به جمعیت هم معیار مهمی است. باید توجه داشت که مازندران استان پر جمعیتی است و همین موضوع طبیعتاً عدد خام تعداد مبتلایان بالا می‌برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.