پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران رتبه برتر شاخص کسب و کار بخش تعاون را دارا است

0

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروزه، بهبود محیط کسب وکار یکی از مهمترین راهبردهای توسعه اقتصادی هر کشور به شمار می‌رود و علاوه بر آن هرچه محیط کسب وکار یک کشور شرایط بهتری داشته باشد، بهره برداری از فرصت‌های کارآفرینی بیشتر و هر چه بهره برداری از فرصت‌های کارآفرینی در جامعه‌ای بیشتر باشد، عملکرد اقتصاد آن کشور و خلق ارزش و ثروت در آن جامعه نیز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: با این حال بهبود محیط کسب وکار، نیازمند برنامه ریزی و سیاست گذاری مطلوب است، که دستیابی به این مهم نیازمند وجود فرآیندی مستمر برای پایش و سنجش وضعیت محیط کسب وکار هر کشور است که در بخش تعاون این مهم توسط اتاق تعاون ایران انجام می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: طی آخرین پایشی که اتاق تعاون ایران در زمستان سال ۹۸ در زمینه وضعیت محیط کسب و کار در بخش تعاون استان‌های کشور بعمل آورده، استان مازندران با شاخص ۴.۰۳ از ۱۰ دارای بهترین محیط کسب و کار در سطح استان‌های کشور ارزیابی شده و استان هرمزگان با شاخص ۵.۲۵ پس آن قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: این مهم در حالی رخ داده است که در سال ۹۷ استان مازندران دارای شاخص ۶.۱۱ بود ولی با تلاش همکاران این بخش خوشبختانه بهبود خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

اصغری با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه تعاون تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی بین این اداره کل، اتاق تعاون استان و تعاونگران وجود دارد که موجب هم افزایی مضاعفی در این بخش شده است و این مهم یکی از دلایل موفقیت بخش تعاون در استان مازندران می‌باشد.

وی با اشاره به تأکیدات ویژه استاندار مازندران مبنی بر ضرورت توجه به بخش تعاون، افزود: استاندار مازندران همواره بر ضرورت توسعه بخش تعاون در استان تأکید داشته و این مهم موجب ایجاد موجی مثبت در این حوزه شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: حوزه تعاون این اداره کل در سال گذشته نیز در شاخص‌های اختصاصی نمره ۱۰۰ و عالی را کسب نموده است که نشان از زحمات بی وقفه کارکنان این حوزه در سطح استان دارد.

وی ادامه داد: اقداماتی از قبیل صادرات تعاونی‌ها، ایجاد فرصت شغلی جدید توسط تعاونی‌ها، تأسیس شرکت‌های تعاونی جدید در گرایش‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و…، تأسیس تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی، نظارت و بازدید از تعاونیهای تحت پوشش و حمایت ویژه از طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌ها با موضوع تعاون، ایجاد و راه اندازی کرسی تعاون و دانشگاه با هدف ترویج فرهنگ تعاون در بین جوانان، راه اندازی مرکز نوآوری توسعه تعاون، کمک بلا عوض به تعاونی‌های سه دهک پایین درآمدی جامعه و… از مهمترین شاخص‌ها در این حوزه می‌باشد که کاملاً محقق شده است.

کد خبر 4930494
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.