پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران از وضعیت قرمز برقی خارج شد/ تکرار هفته سخت برقی از هفته آینده

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

رضا غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز نسبت به روزهای گذشته 120 مگاوات کمتر مصرف داشتیم و شرایط عادی شد.

وی افزود: مازندران بعد از گذر از وضعیت قرمز و زرد برقی به شرایط عادی رسید به‌طوری‌که روز دوشنبه یک‌هزار و 560 مگاوات مصرف داشتیم که رشد چشمگیری داشتیم.

*افزایش استفاده از لوازم سرمایشی باتوجه به استمرار گرمای هوا

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بیان کرد: شدت و استمرار گرمای هوا در خرداد ماه موجب شده لوازم سرمایشی وارد مدار شود و همین مصرف مصرف برق را افزایش داد؛ چراکه شرایط در مازندران به صورتی است که با استفاده از لوازم سرمایشی مصرف بالا می‌رود.

این مسؤول تصریح کرد: برای هفته آینده نیز هفته گرمی را پیش رو داریم و براساس پیش‌بینی هواشناسی، دمای هوا بین 34 تا 38 درجه پیش‌بینی می‌شود که مصرف برق را افزایش می‌دهد و برای اینکه فروپاشی شبکه نداشته باشیم مستلزم همکاری همه مشترکان است.

غفاری تصریح کرد: باتوجه به استمرار گرمای هوا توصیه ما به مشترکان استفاده از نور طبیعی، تنظیم درجه کولر روی دمای 24 تا 26، پرهیز از استفاده از لوازم پرمصرف غیرضرور در زمان استفاده از لوازم سرمایشی از مواردی است که مورد تاکید قرار دارد.

* تاب آوری شبکه برق مازندران تا 1900 مگاوات است

وی با اعلام اینکه تاب آوری شبکه برق مازندران تا 1900 مگاوات است، خاطرنشان کرد: اگر تمام مشترکان 10 درصد در اوج بار تابستان مصرف خود را کاهش دهند تابستان بدون خاموشی را پشت سر خواهیم گذاشت در غیر این صورت باید احتمال خاموشی وجود دارد.

 /86034/ع/ر


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.