پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران از سهمیه پیک سقف مصرف برق عبور کرد/ وضعیت مازندران قرمز شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

رضا غفاری امروز درباره وضعیت مصرف برق باتوجه به تداوم گرمای هوا طی روزهای گذشته در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: وضعیت مصرف با توجه به رشد دمایی که طی روزهای گذشته در استان داشتیم در حال افزایش است به‌طوری‌که روز گذشته یک‌شنبه ۲۵ خرداد ماه در ساعت ۱۴:۱۵ پیک مصرف به یک‌هزار و ۵۳۲ مگاوات رسید.

وی افزود: باتوجه به اینکه هفته گرمی را در پیش داریم قطعا پیک مصرف  افزایش می‌یابد و با توجه به تعطیلات پایان هفته حضور مسافران را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با تاکید بر توجه به مصرف بهینه، خاطرنشان کرد: برای بهینه مصرف کردن در ساعات پیک یعنی از ساعات ۱۳ تا ۱۷ و همچنین از ساعات ۲۰ تا ۲۳ دمای کولرها روی ۲۴ تا ۲۶ تنظیم شود که این کار خود موجب کاهش ۳۰ درصدی در مصرف خواهد شد و کمک به اقتصاد خانواده است.

این مسؤول با اعلام اینکه سهمیه سقف پیک هفته جاری در استان مازندران یک‌هزار و ۴۹۰ مگاوات است، تصریح کرد: از این سقف عبور کردیم و جز استان‌های قرمز هستیم؛ به این دلیل که نتوانستیم سقف را رعایت کنیم.

غفاری با بیان اینکه مشترکان برق استان مازندران از مصارف غیرضروری در ساعات پیک مصرف پرهیز کنند، اضافه کرد: در ساعات پیک مصرف مهم‌ترین موضوع پرهیز از استفاده وسایل برقی پُرمصرف مثل لباسشویی، جاروبرقی، اتو، سشوار و ظرف‌شویی است و استفاده از آن را به اوایل روز، اواخر شب یا روزهای تعطیل موکول کنند.

وی با اشاره به اینکه مازندران جز استان‌های روز پیک است، افزود: به‌دلیل استفاده از لوازم آزمایشی در ادارات و بانک‌ها شاهد افزایش مصرف روزانه هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تصریح کرد: موضوع دیگر در بحث مصرف بهینه این است که صنایع باید با ما همراهی کنند که در این صورت از طرح‌های تشویقی بهره‌مند می‌شوند.

غفاری در پایان گفت: امیدواریم با همراهی همه بتوانیم تابستان ۹۹ را بدون خاموشی یا حداقل خاموشی پشت سر بگذاریم.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.