پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندرانی ها دربی را “قرق” کردند / جای خالی “هادی”!

اما در میانه حضور پرشمار مازندرانی ها در دربی و در اوج این هیاهو یک نام بد جوری دل مازندرانی ها را به در می آورد: “هادی نوروزی” که جایش واقعا خالی است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: دربی پایتخت همواره برای مردم ایران حائز اهمیت بوده است.

 

البته از نظر منطقی این دربی نباید آنچنان برای مردم دیگر نقاط کشور از حساسیت بالایی برخوردار باشد.

 

اما به دلیل اینکه از ده ها سال قبل و به دلیل نبود امکانات و زیر ساخت لازم در اکثر استان های کشور و به دلیل جاذبه ای که فوتبال برای مردم داشت،مردم سایر نقاط هم به تاسی از تهرانی ها و هیجانی که از طریق روزنامه های آن دوران در سطح جامعه منتشر می شد به یکی از دو قطب فوتبال پایتخت گرایش نشان دادند و همین امر سبب شد تا بحث تاج – پرسپولیس و امروز استقلال – پرسپولیس همچنان در سراسر کشور داغ باشد.

 

البته در استان هایی که تیم های ریشه دار بازی می کنند این گرایش به سرخ آبی ها بسیار کمتر است مانند آذربایجان، اصفهان یا خوزستان.

 

منتها به دلایلی که باید به آن پرداخته شود و فقر امکانات در شهرستان ها به ناچار مردم سایر نقاط کشور هم برای ایجاد و حفظ هیجانات به سمت یکی از این دو گزینه تمایل نشان می دهند. به هر حال تا رسیدن به یک شرایط ایده آل و برخاستن تیم های قدرتمند شهرستانی مخصوصا در استان مازندران، به ناچار باید در فضای علاقه مردم نسبت به استقلال یا پرسپولیس قرار گرفت و بر این اساس تحلیل های اجتماعی،جامعه شناختی و ورزشی انجام داد.

 

در دربی پیش رو هم مثل همه شهرآوردهای گذشته ما شاهدیم که کری خواندن ها و جو دادن های بازیکنان و هواداران همچون گذشته و با شدت ادامه دارد. اما نکته ای که برای مازندرانی ها جالب توجه است اینست که تقریبا نیمی از بازیکنان حاضر در این شهرآورد را هم استانی های و همشهری هایشان تشکیل داده اند.

 

از امید عالیشاه تا رامین رضائیان و از محسن کریمی و امید ابراهیمی تا کفشگری و بسیاری دیگر.

 

این مسئله هم جای خوشحالی دارد و هم جای تاسف. ناراحتی از این نظر که چنان استعدادهای نابی چرا نباید در استان خودشان بازی کنند وخوشحالی از این جهت که مازندران از چنان ظرفیتی برخوردار است که بخش بزرگی از مهمترین رویداد ورزشی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

از مجموعه فدراسیون که “بهروان” یکی از متنفذ ترین مدیران فدراسیون فوتبال در آن نقش دارد تا زمین بازی و داوران لیگ برتر که اگر فدراسیون محافظه کاری نمی کرد قطعا اشکان خورشیدی می بایست به عنوان یک نیروی جوان و امتحان پس داده در این بازی قضاوت می کرد.

 

امیدواریم روزی را شاهد باشیم که هم بازیکنان مازندرانی در یک تیم خوب مازندرانی توپ بزنند و هم هواداران مازندرانی انرژی و هیجانشان را به جای تیم های پایتخت برای تیم های هم استانی خود صرف کنند.

 

اما در میانه حضور پرشمار مازندرانی ها در دربی و در اوج این هیاهو یک نام بد جوری دل مازندرانی ها را به در می آورد: “هادی نوروزی” که جایش واقعا خالی است./وارش نیوز

 

پایگاه خبری چهاردانگه:   آقای بهروانکه  یکی از اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال ایران است مادرش اهل روستای جمال الدین کلای چهاردانگه می باشد.- سید محسن کریمی به علت مصدومیت به این بازی نرسیدند و  امید عالیشاه در این بازی حضور خواهند داشت.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.