پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندرانی‌ها شناخت اندکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی دارند

0

مرکز سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت که با عنوان ” سامد ” شناخته می شود ، مدیران دستگاههای اجرایی را ملزم می کند تا با اختصاص زمان مشخصی در هر ماه ، به صورت الکترونیکی و تلفنی پاسخگوی مشکلات مردم باشند.

معاون ارتباط مردمی اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران که وظیفه برنامه ریزی برای حضور مدیران در سامانه سامد و جمع بندی و پیگیری مشکلات مردم را بر عهده دارد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که بر اساس ارزیابی عملکرد ماه آذر ، حدود ۸۰ درصد تماس مردم استان با این مرکز ارتباطی با مدیران حاضر در این سامانه برای پاسخگویی نداشته است.

این میزان ناآشنایی مردم با وظایف دستگاههای اجرایی در حالی است که از عمر سامانه سامد حدود یک دهه سپری می شود.

یدالله گرجی زاده افزود : عدم آشنایی مردم با وظایف دستگاهها و یا حتی اطلاع نداشتن آنها از برنامه زمان بندی برای حضور مدیران در حالی است که برنامه از پیش تدوین شده در این مرکز از قبل بر روی پایگاه اطلاع رسانی استانداری قرار می گیرد و دستگاههای مرتبطی که مدیرانشان باید پاسخگو باشند در این باره اطلاع رسانی می کنند ضمن این که از طریق رسانه ها هم در این مورد به مردم اطلاع داده می شود.

وی ادامه داد : با وجود تاکیدات برای اعلام برنامه حضور مدیران دستگاه های اجرایی در این مرکز توسط روابط عمومی و یا اطلاع رسانی از سوی رسانه ها، اما این مهم بدرستی و کامل انجام نمی شود و به نوعی در این مساله غفلت صورت می گیرد.

معاون ارتباط مردمی مازندران گفت : این مساله باعث شده تا در زمان حضور مدیران در روزهای مشخص شده بیشتر تماس های مردمی به این مرکز با کارهای غیر مرتبط با آن مدیر باشد و عملا هم وقت مدیر تلف می شود و هم مشکلات مردم حل نشده باقی می ماند.

وی افزود : تناسب تعداد تماس های مرتبط و غیرمرتبط با حوزه کاری مدیران هر دستگاه بسیار فاحش است و این مساله به عنوان پاشنه آشیل در برقراری ارتباط موثر با مردم به شمار می رود.

گرجی زاده توضیح داد : مثلا در ماه آذر امسال مدیران ثبت اسناد و املاک، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور شعب بانک مسکن، اوقاف و  امور خیریه و فرماندهی نیروی انتظامی مازندران و شهردار نور و فرماندار قائمشهر در سامد حضور یافتند و ۶۰۰ مورد تماس از سوی مردم با این سامانه گرفته شد که از این تعداد تنها ۱۲۱ مورد مربوط به حوزه فعالیت مدیران این هفت دستگاه اجرایی بود و بقیه ارتباطی با آنها نداشت.

معاون ارتباط مردمی استانداری مازندران افزود : این مساله باعث شده تا مدیران در زمان حضور در سامانه سامد، رسما نتوانند پاسخگوی پرسش ها و مشکلات مردم باشند چرا که آنها مسایلی را با مدیران در میان می گذارند که ارتباطی با وظایف دستگاههای تحت مدیریتشان ندارد.

وی ادامه داد : البته تلاش ما این است که حتی در این وضعیت هم مشکلات مردم بی پاسخ نماند و برای این کار هم کارشناسان ارتباط مردمی استانداری مازندران با جمع آوری پرسش ها و درخواست های تماس گیرندگان ، آنها را به مدیران دستگاههای مرتبط ارائه می دهند.

به گفته گرجی زاده در آذر ماه امسال قالب تماس های مرتبط گرفته شده در زمینه درخواست اصلاح سند اولیه، اختلاف سند ورثه ای، صدور سند در راستای قانون تعیین تکلیف اراضی بدون سند، جمع آوری حیوانات، وام ودیعه مسکن، مجوز برگزاری کنسرت موسیقی، تسریع در حل مشکل زمین های اختلافی موقوفه، مجوز نانوایی و تخفیف در پرداخت عوارض شهرداری بود.

وی عدم اطلاع رسانی درست و کامل به جامعه در زمینه حضور مدیران در سامد را اصلی ترین عامل در به وجود آمدن این نقیصه عنوان کرد و گفت : نهاد ریاست جمهوری نیز برای رسیدن به نتایج مطلوب از راه اندازی سامد، موضوع راستی آزمایی اطلاعات مرکز را به راه انداخته است که نقاط ضعف موجود در این زمینه را شناسایی و برطرف کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.