پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندرانی‌ها در آزادی محکوم به قصاص بخشنده‌تر شدند

0

به گزارش روز شنبه دادگستری مازندران، حجت الاسلام سید خلیل اسماعیل نژاد افزود: اعضای شورای حل اختلاف جلسات متعدد سازش با خانواده مقتول و مذاکره با اولیاء دم  را انجام می دهند که سبب رضایت شکات به ویژه  درلحظات آخر حاصل و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود می گذرند.

وی به یک نمونه از رضایت خانواده مقتول در پای چوبه دار در بابل اشاره کرد و افزود: به رغم  ماهیت موضوع قتل و ابعاد مختلف وقوع اینگونه حوادث، بار دیگر ایثار خانواده مقتول در عفو و بخشش تجلی و تبلور یافت و باعث شد تا با قبول پیشنهاد مصالحه از سوی اعضای شورای حل اختلاف، از حقوق قانونی خویش چشم پوشی کنند.

اسماعیل نژاد با قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف ویژه زندان و همچنین اولیاء دم مقتول به لحاظ اعلام گذشت اظهار کرد: حلاوت و شیرینی حاصل از عفو و بخشش بسیار ماندگارتر از اثرات ناشی از اجرای حکم قصاص است.

رییس شوراهای حل اختلاف  استان مازندران با بیان این که هم اکنون بیش از ۱۷۰ شعبه شورای حل اختلاف دراستان مازندران فعال است،گفت: درهفت ماه گذشته  ۹۶ هزار و ۸۷۹ پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد وحدود ۹۹ هزار و۷۱ پرونده با تلاش مجموعه مختومه شده است.

وی ادامه داد: در بین پرونده های قابل صلح ۱۲هزار و ۱۷۳ فقره پرونده منجر به صلح وسازش شد  وبه این ترتیب ازورود این تعداد پرونده به دادگستری استان ممانعت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.