پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران|جانشین فرمانده ناجا: "حفظ حریم امنیت اخلاقی" در طرح دریا مدنظر نیروی انتظامی است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری  به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار اسکندر مومنی در دومین جلسه کمیسیون اطلاعات با محوریت طرح سالم‌سازی سواحل شمال کشور از عملکرد فرماندهان انتظامی استان‌های شمالی کشور، دریابانی و یگان ویژه این استان‌ها قدردانی کرد.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی و شهادت یکی از مرزبانان ناجا شهید دهمرده که در پاسداری از حریم جمهوری اسلامی به شهادت رسید، افزود: نیروی انتظامی در تامین امنیت کشور از نقطه صفر مرز تا عمق شهرها، دریا و کویر مسئولیت سنگینی برعهده داشته و در معرض انواع آسیب‌ها و تهدیدات قرار دارد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به طرح‌های اربعین، دریا و سایر طرح‌های انتظامی، تاکید کرد: این طرح‌ها در تقویم برنامه‌های نیروی انتظامی قرار گرفته است.

مومنی با تاکید بر آموزش یک روزه نیروهای عمل کننده در طرح دریا بر نظارت و کنترل اجرای این طرح و بررسی نواقص، معایب و برطرف کردن آنها، خاطرنشان کرد: راهبرد کنترل از مبدا و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، اخلاقی و ارائه تذکر از خروجی شهرها و ورودی استان‌های شمالی باید به عنوان یک ضرورت مد نظر نیروهای پلیس راه، راهور و امنیت عمومی عمل کننده در طرح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تذکر مستمر در ایجاد امنیت اخلاقی امری موثر است، تصریح کرد: طرح دریا صرفا مربوط به سواحل دریا نیست بلکه این طرح شامل تفرجگاه‌ها، جاده‌ها، مناطق گردشگری و شهرها می‌شود.

مومنی با اشاره به وجود 278 تفرجگاه و 127 شهرک ساحلی در استان‌های شمالی کشور بر نظارت و کنترل این اماکن در قالب طرح امنیت اخلاقی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت پلیس افتخاری و شرکت انتظام در طرح‌های دریا استفاده شود.

جانشین ناجا با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی، اقدامات فرهنگی و ایجابی در طرح سالم‌سازی دریا، گفت: موضوعات عفاف و حجاب و امنیت اخلاقی، آموزش چهره به چهره و استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی در ارتقا امنیت اخلاقی و اجتماعی امری ضروری است.

مومنی با بیان اینکه کار فرهنگی در کنار کار انتظامی و اقدامات ایجابی در کنار اقدامات سلبی جواب می‌دهد و اثرگذار است،گفت: مسئول‌سازی دستگاه‌ها در راستای ماموریت‌های طرح دریا باید به عنوان یک وظیفه جمعی مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های دریا، انتظامی استان‌ها، دریابانی و یگان ویژه نیز مسئولیت دارند، گفت: در حالی که همه به وظایف ذاتی خود عمل می‌کنند، مسئولیت هماهنگی اجرای طرح دریا بر عهده فرماندهان انتظامی استان‌هاست.

مومنی با اشاره به 709 کیلومتر نوار ساحلی شمال کشور و قرار گرفتن تنها 158 نقطه از سواحل برای اجرای طرح‌های دریا، تصریح کرد: این میزان از طرح‌ها پاسخگوی این حجم از مسافر نیست.

وی با بیان اینکه هرچند درصد زیادی از اقدامات ما در طرح‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی اقدامات فرهنگی است، گفت: باید در حفظ حریم امنیت اخلاقی به وظیفه شرعی و دینی که به آن مکلف هستیم به بهترین نحو تلاش کنیم.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.