پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ماجرای طلسم شکنی زباله سوز طلسم شده!!!

0

تیرنگ نیوز- مجید ساجدی فر : اخیرا شهردار ساری به همراه نمایندگان مرکز استان در بهارستان، برای پیگیری نیروگاه زباله سوز ساری با جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و صلاحی معاون او دیدار و گفتگو کردند.

جوری که روابط عمومی شهرداری ساری از این دیدار تیتر زده «طلسم نیروگاه زباله سوز ساری شکسته شد!» مخاطب فکر می کند، لابد زباله سوز ساری افتتاح شده یا به مرحله ای رسیده که به زودی افتتاح می شود. اما وقتی به متن خبر مراجعه می کنیم، می بینیم همان حرف های تکراری، تعارفات معمول و می شودهای معمولا ناشدنی است که هر ساله، مسئولانی که از تهران برای بازدید نیروگاه زباله سوز می آیند -احتمالا جهت دلخوشی ما- بیان می کنند و می روند. تجربه نشان داده  اکثرشان پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند و ما می مانیم و معضلاتمان».

به عنوان نمونه، در این دیدار معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: «برای فرآیند تکمیلی پروژه زباله سوز مرکز مازندران در خطه شمال، اعتبارات لازم تامین می شود! روند رو به رشد شهرداری ساری در ساخت نیروگاه زباله سوز این شهر باعث می شود به گونه ای عمل کنیم که پشتیبانی و حمایت لازم را از این شهرداری داشته باشیم و نقش خود را در توسعه پروژه های عمرانی به خوبی ایفا کنیم».

با یک جستجوی ساده متوجه می شویم که در طول این  سال ها تا بوده، اعلام چنین خبرهای خوشی از سوی مسئولان بالادستی بوده و مسئولان استانی و شهری هم در طول این سال ها تا توانستند برای خودشان نوشابه باز کردند که این ما بودیم که ال کردیم و بل کردیم! اما در عمل، آنچه اتفاق افتاد نه تنها رضایت بخش نبود، بلکه نا امیدکننده و حوصله سربر بوده است.

عباس رجبی شهردار ساری هم در این دیدار گفت: «تکمیل پروژه زباله سوز ساری، مهم ترین اقدام شهرداری ساری است که با بهره مندی از ظرفیت های کشوری و استانی با تلاش بی وقفه در حال انجام است و جا دارد همینجا از حمایت و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر ساری، استاندار مازندران و فرماندار ساری در تسریع روند احداث پروژه زباله سوز ساری قدردانی کنم».

آقای شهردار، کاش در حضور معاون وزیر، توضیح می دادید چگونه شد این پروژه که به قول شما با بهره مندی از ظرفیت های کشوری و استانی و تلاش بی وقفه در حال انجام است، فقط 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنان از بهره برداری آن خبری نیست! کیست که نداند بخش اعظم عقب ماندگی های پروژه زباله سوز مرکز مازندران، ناشی از تعلل و بی ارادگی بخشی از همین مسئولان استانی و شهری است، آنوقت شما از آن ها، قدردانید؟!

رجبی با بیان اینکه تحقق مطالبات مردم مرکز مازندران از جمله اهدافی است که با جدیت دنبال می شود، افزود: «تلاش می کنیم با ساخت این نیروگاه در سریع ترین زمان ممکن ضمن پاسخ به مطالبات شهروندان معضل زباله ی مرکز استان را هم حل کنیم».

آقای شهردار! امیدواریم که حرفهای شما در نهایت به عمل منجر شود. مردم که گوششان از این وعده ها پر است. چون آنچه در طول این سال ها به آن ها گفتند و وعده دادند، جز حرفهای نخ نما و وعده های پوشالی «به زودی به بهره برداری می رسد» نبود. اگر باورتان نمی شود، می خواهید تاریخ، تیتر و مکان اظهارات مسئولان مختلف شهری، استانی و کشوری را برایتان گردآوری کنیم و خدمتتان ارائه دهیم.

خودتان بهتر از هرکسی می دانید که طولانی شدن بهره برداری از این نیروگاه که قرار بود چند ماهه به بهره برداری برسد، هم برای دولت و هم برای مردم غیرقابل قبول است. ما هم می دانیم بالاخره، روزی برای فرآیند تکمیلی پروژه زباله سوز مرکز مازندران در خطه شمال، اعتبارات لازم، تامین می شود! اما پرسش روشن و شفاف ما این است که زمان دقیق یا تقریبی این «می شودها» و تامین اعتبارات مدنظر، چرا فرا نمی رسد؟ و یا اگر در طول این سال هاف بخشی از آن تامین گردیده در چه مواردی استفاده شده که تغییرات چندانی در این پروژه دیده نمی شود!

در آخر صادقانه بگوییم، با توجه به سرگذشت طولانی زباله سوز ساری، بکاربردن اصطلاح «نیروگاه طلسم شده» به مراتب به واقعیت نزدیک تر است و پیش بینی می شود باورپذیری بالایی نیز مردم داشته باشد تا اینکه بگوییم «طلسم نیروگاه زباله سوز ساری شکسته شد!». بهر حال برای شما و مجموعه مدیریت شهری مرکز استان آرزوی توفیق و سربلندی داریم و امیدواریم به زودی حرف های خوشی از شما این باره اعتبارات جذب شده و افتتاح این پروژه بشنویم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.