پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم پیگیری مطالبات میلیاردی صنعت برق

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، کیوان مرادیان امشب در حاشیه بازدید از پروژه‌های برق‌رسانی شرکت توزیع برق مازندران با انتقاد از عدم واریز مطالبات صنعت برق توسط سازمان برنامه و بودجه خواستار ورود دیوان محاسبات به چرایی عدم تخصیص ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد از این بدهی‌ها به صنعت برق شد.

وی افزود: متاسفانه با اجرای  تبصره ۱۴ قانون بودجه از سال ۹۷، دسترسی صنعت برق به منابع اعتباری با مشکل مواجه شده است که این موضوع مدیریت صنعت برق را با بحران اساسی روبرو کرده است.

مرادیان تصریح کرد: با وجود درج عبارت تمامی وجوه دریافتی از فروش برق جهت حمایت از صنعت برق حداکثر ظرف مدت دو هفته به شرکت‌های مربوط برگشت داده می‌شود و اجرای تکالیف قانونی برعهده شرکت‌های مذکور است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم ادامه داد: در عمل شاهد عدم پایبندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به رعایت سقف زمانی مشخص شده هستیم و در سال جاری این عدم ایفای تعهدات تشدید شده است به‌طوری که بیش از ۴ هزار میلیارد تومان از مطالبات صنعت برق پرداخت نشده است که این امر زمینه‌ساز مشکلات بسیاری شد.

وی با اشاره به تعویق تعمیرات و مشکلات  پیک تابستان ۱۴۰۰، تخصیص هزینه‌های مناسب برای پایدارسازی شبکه‌های برق، عدم  پرداخت طلب پیمانکاران خاطرنشان کرد: شرکت‌های پیمانکاری ورشکست شده و نوسازی و بهینه‌سازی شبکه‌های برق دچار وقفه شده و در این فرصت ورود دستگاه‌های نظارتی به این مباحث باید شتاب بیشتری بگیرد.

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.