پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم تعطیلی بازارهای روز و هفتگی آمل برای کنترل کرونا/ صدور دستور قضایی برای پلمب واحدهای متخلف

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، وضعیت کرونایی استان مازندران در بین استان‌های کشور قرمز بوده و چند روزی است که کرونا در شهرستان آمل یکه‌تازی می‌کند و از وضعیت قرمز پا را فراتر گذاشته است.

هر چند کمبود اکسیژن برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های آمل معضلی جدید است که بعدازظهر امروز حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاونان و برخی مدیران کل استان به بازدید از امکانات و تجهیزات بیمارستان‌ها پرداختند و پس از آن در جلسه فوق‌العاده کرونای شهرستان آمل حاضر شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در حاشیه برگزاری جلسه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کرونا در شهرستان آمل و تأکید استاندار مازندران پس از درخواست فرماندار ویژه شهرستان جلسه ستاد کرونا با حضور اعضای شورای تأمین برگزار شد.

حسین حسن‌نژاد با اشاره به حضور مسؤولان استانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران، افزود: برای اینکه بتوانیم زنجیره ارتباط در حوزه شهرستان آمل را کنترل کرده و شرایط بیماری را تا حدی مدیریت کنیم باید تناسب بین بیماران و مجموعه امکانات بیمارستانی ایجاد شده تا بحرانی شدیدتر از وضع موجود ایجاد نشود.

وی با اعلام اینکه تصمیماتی در زمینه کمتر کردن تحرک جمعیتی شهرستان در حوزه بازار، دستگاه‌های اجرایی، بانک و سایر مراکز خدماتی گرفته شد و فرماندار ویژه آمل از امروز زمینه و مقدمات اجرای آن را فراهم می‌کند، تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه هم نمایندگانی در حوزه شهرستان دارند و در حوزه صمت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران افراد برای کمک به فرماندار ویژه معرفی شوند تا با بهره‌گیری از اختیارات استانی اعمال محدودیت‌هایی که ستاد ملی کرونا تصویب کرده و تصمیماتی که امروز در حوزه شهرستان گرفتیم بتوانیم بخشی از زنجیره ارتباط در حوزه شهرستان آمل را قطع کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه قطع ارتباط زنجیره کرونا به مجموعه رعایت پروتکل‌ها در مجموعه بازار بازمی‌گردد، یادآور شد: در صورتی که هر یک از اتحادیه‌های صنفی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام نکنند با صدور دستور قضایی به سرعت پلمب خواهند شد.

این مسؤول ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی با توجه به وضعیتی که در پیک مصرف برق تابستانی داریم با توجه به اختیاراتی که ستاد ملی کرونا برای واگذاری برخی از امور غیرضروری به روزهای آینده داده و قانون دور کاری برای تعطیلی بخشی از فعالیت‌های اداری و انجام برخی از فعالیت‌ها در دوره‌های بعدی، خاطرنشان کرد: با این روند ادارات و نهادها به صورت رسمی تعطیل نیستند ولی خدمات به صورت حداقل ارائه می‌شود البته در حوزه بازارهای روز و هفتگی نسبت به تعطیلی آنها اقدام خواهد شد و در کنار آن هم تشدید مراقبت‌ها را خواهیم داشت.

حسن‌نژاد با اعلام اینکه قرار شد در حوزه بانک‌ها با توجه به درگیری شدیدی که همکاران سیستم بانکی پیدا کردند محدودیت‌ها جدی‌تر از گذشته اعمال شود، ادامه داد: می‌خواهیم با رعایت مجموعه‌ای از عوامل بتوانیم در حوزه شهرستان آمل زنجیره ارتباطات را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به درخواست شهروندان آملی مبنی بر ممنوعیت تردد در محور مواصلاتی هراز با توجه به حجم بالای مسافران تابستانی به شمال کشور، متذکر شد: هرگونه اعمال محدودیت‌ها در تردد را باید براساس یک منطقی مدیریت کنیم البته مجموعه بررسی‌ها برای شیوع ویروس کرونا انجام شده و در سطح کشور به وضوح نشان می‌دهد که سهم کارگاه‌ها، رستوران‌ها و مجموعه حجم ورودی به شهرها نقس اساسی در افزایش اپیدمی بیماری نداشته است.

حسن‌نژاد بیان کرد: آنچه که سبب افزایش اپیدمی بیماری در سطح مازندران و برخی از استان‌های دیگر شد مجموعه مراکز تجمعی همانند تالارهای پذیرایی، محافل عروسی، جشن، مجالس عزا و ختم بوده است که فعالیت همه آنها ممنوع شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: امیدوارم با رعایت پروتکل و موارد بهداشتی توسط مردم و شهروندان به همراه رعایت الزام برای استفاده از ماسک در حوزه اجتماعی بتوانیم گام‌های مهم برای کاهش شیوع کرونا برداریم همچنین می‌خواهیم با اقداماتی که فرماندار ویژه آمل در حوزه شهرستان براساس مصوبات گذشته و حال برمی‌دارد بتوانیم شرایط را به حال عادی برگردانیم.

 /۸۶۰۱۲/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.