پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قلک کودک خردسال نذر طرح 30 شب 30 هزار افطار شد + عکس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران، سرویس اجتماعی| در بحبوحه درگیری با ویروس کرونا، ماه رمضان به میهمانی آمده است و فرصت مؤثر برای اهدای آرامش معنوی به خودمان برایمان به ارمغان آورد.

 

ماه رمضان است و افطاری‌های بیاد ماندنی! اما افطاری امسال کمی متفاوت‌تر از هر سال است، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبری از افطاردهی و مراسم‌های دورهمی ویژه این ماه نیست.

خبر خوش در مرکز مازندران اینکه ویروس کرونا شاید جسم‌ها را از هم دور کرده باشد، ولی قلب‌ها را به شدت نزدیک کرده است تا جایی که جمعی از جوانان اقدام به تهیه و توزیع افطاری هر شب از این ماه ماه مبارک کردند.

 

بنر طرح ۳۰ شب ۳۰ هزار افطاری مدتی است که نظرمان را جلب کرده است، سخت نبود تا بفهمیم این کار توسط اعضای بسیج دانشجویی در مرکز مازندران در حال اجراست از این رو، به سراغ مسؤول قرارگاه بسیج دانشجویی فعال در این کار خیر رفته و گفت‌وگویی با وی ترتیب دادیم که با هم می‌خوانیم؛

* از فعالیت در کارگاه‌ها تا پخت و پز در آشپزخانه

 سعید الماسی اهل ساری، دانشجوی جوانی است که مسؤولیت اجرایی طرح ۳۰ هزار افطاری را برعهده دارد‌، می‌گوید: با اوج گرفتن شیوع کرونا در  اسفند ماه گذشته، اعضای بسیج دانشجویی با فعالیت در کارگاه‌های تولید ماسک و  دستکش و همکاری برای توزیع آنها و همچنین بسته همدلی گوشت نذری اقدانات فراوانی انجام دادند.

اینک در گام دوم در راستای عمل به رزمایش مواسات و همدلی با هدف کاهش مشکلات معیشتی با عزمی جهادی وارد عمل شدیم و در  ماه رمضان امسال طرح  ۳۰ شب ۳۰ هزار افطاری را با مشارکت ۱۲۰  دانشجو و ۵۰ نفر از بسیج زنان، در مسجد موسی بن جعفر (ع) ساری اقدام به طبخ و توزیع افطاری کردیم.

 

*هزینه اجرای طرح  ۲۵۰ میلیون تومان 

الماسی در ادامه بیان می‌کند: هر شب هزار بسته غذای گرم در محلات  مختلف و محروم توزیع می‌شود، منابع برای انجام این کار خیر با مشارکت دانشگاه‌های سطح شهر و کمک‌های مردمی تهیه شد که هزینه برای انجام این کار بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان است.

*ارسال غذا به ۴۰ محله مختلف 

 نیروهای بسیج در هر محله آرشیوی از نیازمندان و کسانی که در بحث کرونا آسیب اقتصادی دیدند به‌علاوه تعداد اعضای هر خانوار را هر شب در اختیار ما می‌گذارند‌ تا افطاری را توزیع کنیم در هر شب غذاها به ۴۰ محله مجزا در بخش ساری و حومه شهر برده می‌شود.

مسؤول این قرارگاه می‌گوید: نیروهای ما در هر روز از ساعت ۶/۵ صبح پای کار بوده و تا یک‌نیمه شب همراهی لازم را دارند، البته پخت و پز در این مسجد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن انجام خواهد شد.

 در ادامه به سراغ یکی از نیروهای پای کار در این طرح می‌رویم، مهرشاد اصغری دانشجوی ترم ۶ در دانشگاه علوم پزشکی ساری‌، درباره حضورش در این کار خیر و خداپسندانه، بیان می‌کند: من برای انجام کارهای جهادی حتی در دوران کرونا پیش‌گام بودم و این کار دلی را با هدف رفع مشکلات مردم انجام می‌دهم‌، در طرح افطاری هر شب در قسمت پشتیبانی مشغول فعالیت هستم و هر روز پای کار خواهم بود.

*نذری قلک کودک خردسال 

اصغری می‌گوید؛ با توجه به پیشامد کرونا بسیاری از اقشار متوسط هم آسیب‌پذیر شدند،پخش نذری در محله کارگرنشین را با دل و جان انجام می‌دهم، در یکی از این شب‌ها موقع تحویل غذا،  کودک خردسالی قلک کوچکش را به ما داد تا این کار خیر را ادامه بدهیم و این مشاهده این رفتار برایم بسیار خوشایند بود.

 

*مرد عمل هستم تا حرف!

 در ادامه محمدحسین وطن‌دوست که از وی با عنوان نیروی ” آچار فرانسه” تیم اجرایی طرح ۳۰ شب ۳۰ هزار افطاری می‌دانند، ظاهرا بیشتر از حرف زدن عمل کردن را می‌پسندد، هر کجا صحبت از کار میدانی و جهادی به میان می‌آید، هست، سه سالی است که در بسیج دانشجویی فعالیت دارد.

*سربازی امام زمان در ماه رمضان

در این زمینه می‌گوید؛ از ابتدای ماه رمضان با هدف کمک به نیازمندان و  سربازی امام زمان (ع) با حضور فیزیکی ساعت هشت صبح در این مسجد حاضر می‌شوم تا با ارائه کاری دلی در کنار بسیجیان با حفاظت از خود و دیگران گامی در جهت رفع نیاز همنوعان‌مان که برخی به انتظار کمک هستند، برداریم.

 

 

به گزارش فارس؛ شاید کمتر کسی را پیدا کنیم که خوردن نذری افطاری برایش خوشایند نباشد‌، طرح ۳۰ شب ۳۰ هزار افطاری از نظر مادی و معنوی آن هم برای قشر نیازمند که چرخ زندگیشان به سختی می‌چرخد مؤثر و ماندگار است.

 /۸۶۰۴۸/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.