پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قطعی بودن آزادسازی سهام عدالت/ سهام‌داران در فروش سهام عجله نکنند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

عسگر توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان مازندران به‌صورت قطعی سهام‌دار شدند و سود دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سهام‌دارانی که هنوز شماره حساب شبای خود را در سامانه ثبت نکردند می توانند نسبت به اعلام شماره حساب شبا اعلام کنند، افزود: شهروندانی که اخیرا در سامانه سهام عدالت شماره شبای خود را ثبت کردند دست‌کم تا سه یا چهار ماه از زمان ثبت شماره شبا آنان باید بگذرد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور با اشاره به اینکه ضوابط کنونی اجازه ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت نمی‌دهد و ما قانونا مجاز به ثبت‌نام جدید نیستیم، بیان کرد: در زمینه آزادسازی سهام عدالت براساس منویات مقام معظم رهبری تاکید بر ماندگاری وضع موجود است.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه آزادسازی سهام قطعی است و به همین دلیل ثبت‌نام جدید نداریم و بحث خریدوفروش معنایی ندارد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور با اشاره به اینکه تاکید بر این بوده که سهام‌داران از فروش سهام بپرهیزند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه برخی شرکت‌ها بورسی نیستند نتوانستند دارایی خود را بر ارزش بگذارند توصیه ما به‌عنوان متولیان امر بخش شرکت‌های تعاونی این است از این کار به‌طور جدی خودداری کرده؛ چرا که دارایی‌هایشان بیشتر خواهد شد و عجله‌ای برای فروش نداشته باشند.

این مسؤول با اشاره به اینکه امکان فروش سهام عدالت در روش غیرمستقیم وجود دارد، افزود: زمانی که فرد روش مستقیم را انتخاب می‌کند خودش اقدام به خرید و فروش سهام می‌کند، اما در روش غیرمستقیم شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، سهام را می‌فروشند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

توکلی اظهار کرد: برخی از سال ۸۵ سهام‌دار شدند و برخی در سال ۹۱ و ۹۲ باتوجه به اینکه تا سال ۱۴۰۲ برخی از سهام‌داران فرصت پرداخت داشتند که در این زمینه تخلف شده و باید پیگیری شود و اصلاحیه در شورای عالی اصل ۴۴ انجام دهند تا ارزش دارایی مردم را به مردم برگردانند.

وی درباره ارزش برگه‌های سهام عدالت، بیان کرد: شاید ارزش برگه‌های سهام بیش از این مبالغ باشد به این دلیل که هنوز هم برخی از شرکت‌ها نیامدند.

 رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور در پایان با اعلام اینکه سودهای سال ۹۷ سهام داران برخی پرداخت شده و برخی نیز درحال ارسال به بانک است، گفت: افرادی که هنوز شماره حساب شبای خود را ثبت نکردند می‌توانند نسبت به شماره شبا اقدام کنند.

 /۸۶۰۳۴/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.