پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فیلم: فیلمبرداری کم نظیر از رفتار طبیعی یک پلنگ پس از شکار قوچ وحشی در پرور

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز (شنبه ٩۴/١٠/١۲ ) دو نفر از محیطبانان منطقه حفاظت شده پرور در استان سمنان به نام هاى احمد درویش و عباس علمشاهى حوالى ساعت ١۶ جهت انجام ماموریت از پاسگاه محیطبانى خارج شده و متوجه لاشه یک قوچ وحشى در فاصله کمى از پاسگاه شدند.

 

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در این باره گفت: محیطبانان به بررسى لاشه پرداخته و متوجه شدند که قوچ وحشى توسط یک جانور گوشتخوار شکار شده و بخشى از کتف و دست قوچ توسط جانور شکارچى خورده شده است.

 

لاشه قوچ وحشی که توسط پلنگ شکار شده بود / محیطبانان در این لحظه هنوز متوجه حضور پلنگ نشده اند.

 

عباس زارع اظهار داشت: مامورین در بررسى اطراف محل لاشه، ردپاى تازه پلنگ را مشاهده نموده و دریافتند که قوچ وحشى توسط پلنگ شکار شده است.

 

در همین حین محیطبانان پلنگ بالغى را مشاهده نمودند که در کمال آرامش و در فاصله کمى از لاشه قوچ حضور داشت.

 

پلنگ به فاصله کمى از محیطبانان روى زمین نشسته و بدون هیچگونه ترسى به تماشاى آنها مشغول می شود.

 

پلنگی که در فاصله نزدیک از لاشه قوچ در کمال آرامش بر روی یک سنگ نشسته بود و محیط بانان را تماشا می کرد

 

محیطبانان پس از مشاهده پلنگ به آرامى خودشان را به خودروى سازمانى رسانده و پس از سوار شدن به خودرو از این رخداد کم نظیر فیلمبردارى میکنند.

 

بر اساس گفته محیطبانان پلنگ تا زمان غروب آفتاب در اطراف پاسگاه حضور داشته و احتمالا منتظر بوده تا پس از تاریک شدن هوا به تغذیه از طعمه خود ادامه دهد.

 

منطقه ی حفاظت شده پرور نزدیکترین منطقه ی حیات وحش به پناهگاه حیات وحش دودانگه چهاردانگه و ارک ملی کیاسر ( شاهدژ ) در جنوب بخش چهاردانگه در استان سمنان،، به دلیل موقعیت توپوگرافی آن، یکی از بهترین مکان های ایران برای حیات وحش و تصویربرداری از آن است.

 

فیلم های تهیه شده توسط محیط بانان مربوط به این رخداد کم نظیر و شگفت انگیز را در اینجا تماشا کنید: (در ویدئوی نخست محیطبانان هنوز متوجه حضور پلنگ نشده اند)

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.