پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فيلم: كليپ كوتاهي از دبستان شهيد دستغيب روستاي بالاده

دبستان شهيد دستغيب روستاي بالاده تنها مدرسه ي منطقه ي دوسرشمار است كه شامل 6 روستاي بالاده ، پايين ده ، تيله بن ، قلعه ، ميرافضل واوسر و واوسر نو مي شود، مي باشد كه توسط آقاي محمد آتني مفرد، آموزگار سختكوش و پرتلاش، اداره مي شود.

1

 

وبلاگ انجمن فرهنگي آفتاب تيله بن در مطلبي به قلم آقای سیدعقیل ساداتی تیله بنی مدیر این وبلاگ نوشت:

در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۳ حدود ساعت ۸ صبح به روستای بالاده رفتم. منظره ای بس زیبا و دلنشین و بسیار جذاب دیدم ولی افسوس که خزان پاییزی در اواسط بهار تحصیلی، حکایاتی دیگر داشت. با خود گفتم بهتر است چند دقیقه ای در جمع با کمال مدرسه و مدیر- آموزگار بسیار شریف و زحمتکش و دانا و توانا جناب محمد آتنی مفرد قرار بگیرم …… از این چند نقطهکه بگذریم، درفضای پرطراوت گرم و سرد مدرسه که حقیقتاً همه حواسم را به گذشته های دور برده بود و خاطرات اینکه چه روزهای شیرینی بر این مدرسه گذشته است. چه معلمانی در این مکان شریف و مقدس، عمر و جوانی برای تعلیم وتعلّم صرف کردند و چه دانش آموزان عزیزی که در جام سختی و مشقت، درس علم و معرفت آموختند و اینک تنها مدرسه منطقه دوسرشمار فقط با چهار دانش آموز از شش روستا و معلمی توانمند و با تجربه  بیست و پنج ساله هنوز کوشش و تلاشی وصف ناپذیرو با تمام غیرت  در راه احیای علم و ادب، همگامی با سراسر جهان دارد …

 

القصه با اجازه و رضایت دانش آموزان و معلم مهربان، حدود ۳ دقیقه فیلمی از اجرای مراسم صبحگاهی، قرائت قرآن و سرود و دعا جهت تاریخ ماندگار منطقه دوسرشمار ضبط کردم و تا بحال چندین بار با لذت تماشایش کردم و بر تمام روزهای خوش و ناخوش معلمین و دانش آموزان عزیز این دبستان در سالهای دور درود و سلام فرستادم. آنچه بیشتر از همه لذت بخش بود اینکه مدرسه ای با کمترین دانش آموز، همگام با معلم، خود را با  سراسر ایران در اجرای و انجام وظیفه همگام کرده است.

 

……………………………………………………………..

 

دبستان شهید دستغیب روستای بالاده تنها مدرسه ی منطقه ی دوسرشمار است که شامل ۶ روستای بالاده ، پایین ده ، تیله بن ، قلعه ، میرافضل واوسر و واوسر نو می شود، می باشد که توسط آقای محمد آتنی مفرد، آموزگار سختکوش و پرتلاش اداره می شود.

 

 پایگاه خبری چهاردانگه ساری با همکاری و مساعدت آقای سید عقیل ساداتی تیله بنی که گزارش و عکس این رویداد را تهیه کرده بودند، فیلمی که ایشان از سر صف در بین دانش آموزان و آموزگارشان در حال اجرای مراسم صبحگاهی گرفته بودند و آن را در اختیار پایگاه خبری چهاردانگه ساری قرار دادند و ما هم با تهیه ی کلیپ کوتاهی از این فیلم آن را خدمت همه ی شما همراهان تقدیم می کنیم.

 

 لحظه ی اجرای مراسم صبحگاهی در تنها مدرسه ی منطقه ی دوسرشمار، آن هم تنها با حضور ۴ دانش آموز چنان امید و انگیزه ای به انسان می دهد که آدم دلش می خواست این مدرسه ی کوچک ولی پر از مهر و محبتی که در دل دانش آموزان و آموزگار دوست داشتنی شان قرار دارد همیشه پا بر جا باشد و همچنان امید زندگی را در دل مردم منطقه ی دوسرشمار چه کوچکرها و چه دویگارها زنده نگه دارد.

 

 ما هم به سهم خود به آموزگار پر تلاش و دوست داشتنی دبستان شهید دستغیب بالاده آقای محمد آتنی مفرد و ۴ دانش آموز این دبستان خسته نباشید می گوییم و برای تک تک آنها  تندرستی و کامیابی آرزو می کنیم.

 

 

 

زمان ویدئو : ۰۳:۴0

حجم ویدئو : 11٫۷  مگابایت

دانلود ویدئو

 

1 نظر
  1. مهدي شريفي كياسري می گوید

    زنده و پاينده باد آقا محمد آتني و دانش آموزانش.موفق و پايدار باشيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.