پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت ۴ هزار امدادگر تعطیلات نوروزی در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر مازندران از فعالیت ۴ هزار امدادگر و نجات‌گر در تعطیلات عید نوروز در استان خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مهدی ولی‌پور با اعلام اینکه امسال در قالب طرح‌های نوروزی پنج طرح از سوی جمعیت هلال‌ احمر برگزار می‌شود، گفت: طرح امداد و نجات با استقرار ۶۸ پایگاه، مرکز، پست موقت و سیار، ۱۱۰ دستگاه خودروی امدادی، حدود ۲ هزار امدادگر و نجات‌گر همراه با ۲۰۰ همکار در این حوزه فعالیت می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: یک مرکز امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس خدمات امداد نجات در سراسر استان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین سال آینده از سوی هلال‌ احمر مازندران پوشش داده می‌شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر مازندران با بیان اینکه طرح ایمنی و سلامت از سوی این نهاد امدادی و حمایتی در ایام نوروز اجرا می‌شود، بیان کرد: در راستای پیشگیری و کاهش ناشی از حوادث ۲۵ پست موقت در مبادی ورودی شهرها، ۹ پست در محورهای ورودی اصلی استان قرار دارد و ۲۴ ساعته خدمات‌رسانی می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در اجرای طرح ایمنی و سلامت ۲ هزار عضو جوان آموزش‌دیده کار توزیع بروشورهای آموزشی، لوح فشرده، نقشه راه‌ها، پست و پایگاه‌های هلال‌احمر، معرفی نقاط حادثه‌خیز را برعهده دارند، افزود: کنترل فشار قند خون مراجعه‌کنندگان در پایگاه‌ها و پست‌های هلال احمر مازندران انجام می‌شود.

 

ولی‌پور از فعالیت ۶۸ پزشک داوطلب در قالب طرح داوطلب‌یار در پست ایمنی و سلامت خبر داد و ادامه داد: خدمات ویزیت در پست ایمنی و سلامت به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

 

وی ارائه خدمات دارویی و درمان اضطراری را سومین طرح جمعیت هلال‌ احمر مازندران در ایام تعطیلات نوروزی دانست و ادامه داد: دو مرکز فوریت دارویی در ساری و تنکابن به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر مازندران با بیان اینکه با کمک پزشکان و داوطلبان با استقرار اتوبوس و آمبولانس در مبادی پر تردد در روز طبیعت در تفرجگاه‌ها مستقر می‌شوند، تصریح کرد: جمعیت هلال‌ احمر در زمان حادثه خدمات اضطراری ارائه می‌دهد.

 

این مسئول طرح فرشتگان رحمت را چهارمین طرح قابل اجرا از سوی جمعیت هلال‌ احمر در سفرهای نوروزی دانست و ادامه داد: طرح فرشتگان رحمت در قالب داوطلبان و خیران قبل از آغاز عید نوروز انجام می‌شود که در اجرای آن، سبد حمایتی برای خانواده‌های کمتر برخوردار که زیرپوشش دستگاه‌های حمایتی خاصی نیستند به‌ویژه نیازمند روستایی توزیع می‌شود.

 

ولی‌پور از اجرای طرح نیابت از سوی جمعیت هلال‌ احمر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح نیابت با همکاری داوطلبان با حضور در منازل افراد کهنسال فاقد سرپرست که بیشتر در مناطق روستایی و حاشیه شهرها سکونت دارند در آماده‌سازی آنان برای استقبال از نوروز همراهی می‌کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از فعالیت ۴ هزار امدادگر، نجات‌گر، عضو جوان داوطلب با ۱۱۰ دستگاه خودروی امدادی در ایام تعطیلات نوروزی در مازندران خبر داد.

 

وی در بخش دیگری ادامه داد: در سال‌جاری ۵ هزار و ۵۷۷ عملیات امدادی از سوی هلال احمر استان انجام شد که به بیش از ۷۵هزار نفر از حادثه‌دیدگان خدمات امدادی ارائه شد.

 

ولی‌پور بیان داشت: انتقال ۲ هزار و ۵۱۱ نفر از مصدومان به مراکز درمانی، ارائه خدمات اسکان اضطراری به یک‌هزار و ۷۶۰ نفر، ارائه خدمات درمان سرپایی به ۴۷ هزار نفر از دیگر خدمات ارائه شده به متاثرین از حوادث مختلف بوده است.

 

این مسئول افزود: اجرای ۳۶ پروژه داوطلبی با بهره‌وری ۳ هزار و ۴۴۰ نفر، ارائه خدمات دارویی به یک‌هزار و ۱۵۸ نفر، اهدای یک‌هزار و ۴۲۸ واحد خون، راه‌اندازی ۴۰۰ کانون دانش‌آموزی، برگزاری دو اردوی کشوری، چهار اردوی شهرستانی، برگزاری ۶۸ فعالیت بشردوستانه، برگزاری دو طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و طرح امداد و نجات تابستانه با خدمت‌رسانی به بیش از ۸۵۰ هزار نفر، ارائه خدمات به ۳ هزار و ۹۰۲ نفر از حجاج و زائران عتبات عالیات، ارائه خدمات دارویی به ۱۰۰ هزار نفر از طریق دو مرکز دارویی و همچنین ارائه خدمات درمانی به ۲۵ هزار نفر از طریق دو مرکز درمانی و برگزاری یک‌هزار و ۵۴۶ دوره آموزش عمومی با بهره‌وری ۳۲ هزار و ۹۰۰ نفر و ۷۵ دوره تخصصی با بهره‌وری یک‌هزار و ۸۳۳ نفر از دیگر اقدامات انجام شده در سال‌جاری بوده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به در پیش بودن نخستین مرحله انتخابات مجامع شهرستانی در ۲۳ اردیبهشت ۹۵ گفت: برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری و در سلامت کامل در دستور کار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد و همه باید در راستای تحقق این اهداف تلاش کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.