پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت مربیان غدیر در مازندران آغاز شد

0

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد عمدتا از اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز علمی و صاحب نظران حوزه های علمیه استان هستند و به میان مردم می روند تا در باره فلسفه غدیر اطلاع رسانی کنند.

وی با اعلام این که غدیر یکی از اعیاد مهم اسلامی است که متاسفانه بخش بیشتری از جامعه در این خصوص اطلاع کافی و لازم را ندارند، توضیح داد: یکی از دلایل این ناآشنایی به شیوه و نوع برگزاری مراسم دهه غدیر در سال های گذشته بر می گردد که تنها در حد جشن و نواختن سازها خلاصه شد و کمتر به موضوع و فلسفه غدیر پرداخته شده است.

ابراهیمی گفت: بنیاد غدیر در مازندران برای جبران این نقیصه، آموزش مربیان غدیر را در دستور کار خود قرار داد و این افراد زیر نظر اساتید مرکز تخصصی غدیر در استان قم آموزش دیده اند و بر اساس درخواست از بنیاد غدیر مازندران به محافل و مناطق اعزام می شوند تا با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی مسائل غدیر را برای جامعه تشریح کنند.

وی از برگزار کنندگان مراسم دهه غدیردر محلات و مناطق در استان مازندران خواست تا برای پربارتر شدن این مراسم از حضور مربیان غدیر برای توضیح و تفسیر این موضوع استفاده کنند.

ابراهیمی شماره تلفن ۰۱۱-۳۳۳۱۰۲۸۹ را هم برای تماس با بنیاد غدیر در مازندران و درخواست اعزام مربی اعلام کرد.

برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در دهه غدیر

دبیر بنیاد غدیر در مازندران همچنین از برگزاری ۲۰ عنوان برنامه طی دهه غدیر در استان خبر داد و گفت که این برنامه ها با هماهنگی و همراهی نهادهای فرهنگی برگزار می شود.

وی افزود : برگزاری  جشنواره شعر غدیر در نوشهر، صبحگاه ورزشی غدیر با حضور استاندار مازندران، حلقه های نهج البلاغه خوانی و نهج البلاغه دانی، اعزام مبلغان و مروجان دینی به روستاها و حمایت از پایان نامه های دانشجویی با موضوع غدیر بخشی از برنامه های دهه غدیر امسال در مازندران است.

بنیاد بین المللی غدیر در مازندران از سال های ابتدای دهه ۹۰ فعالیت خود را به ریاست نماینده ولی فقیه در استان  آغاز کرد و اعضای این بنیاد نهادها و ادارات فرهنگی هستند.

۲۰۹۶/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.