پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فصل جدید راهیان نور دانش‌آموزی مازندران از ۱۰ آبان رقم می‌خورد

0

 رئیس ستاد راهیان نور و معاون اجرایی سپاه کربلای استان مازندران روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: ظرفیت اردوهای راهیان نور دانش آموزی امسال نا محدود بوده و هر دانش آموزی که تمایل داشته باشد می تواند ثبت نام کند.

سرهنگ عسگر مجیدی ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان برای حضور در اردوی راهیان نور از طریق پایگاه های بسیج دانش آموزی در مدارس و همچنین معاونین پرورشی انجام می شود. 

وی هزینه سفر برای هر دانش آموز در اردوی امسال را ۱۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: این یک پنجم هزینه سفر آنان است که باقی را سپاه کربلا متقبل می شود. 

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران اظهار داشت: به غیر از اردوی افتتاحیه که پنج روزه است ، مدت سفر برای باقی کاروان ها چهار روزه بوده که ۲ روز در مسیر و ۲ روز دیگر نیز در منطقه می باشد.

سرهنگ مجیدی گفت : پیش بینی می شود امسال نیز همانند سال گذشته حدود ۹ هزار دانش آموز مازندران در اردوی راهیان نور حضور داشته باشند.

به گفته او امسال برنامه زیارت مرقد امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی و بازدید و زیارت حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران از برنامه سفر راهیان نور خواهد بود.

** برگزاری سه هزار برنامه در هفته بسیج دانش آموزی

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران همچنین به اجرای سه هزار مورد برنامه در هفته بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در ۴۰ عنوان و اغلب آنان در مدارس برگزار خواهد شد.

وی قرائت قطعنامه دانش اموزی در نماز جمعه ، برگزاری نمایشگاه کتاب ، مسابقه گام دوم انقلاب و کرسی آزاداندیشی را از مهم ترین برنامه های هفته بسیج دانش آموزی عنوان کرد.

سرهنگ مجیدی غبار روبی گلزار شهدا تجلیل از نخبگان علمی استان را از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی اعلام کرد.

گفتنی است که در کشور بیش از ۳۶ هزار دانش آموز شهید بسیجی داریم که از این تعداد یک هزار و ۷۱۰ شهید مربوط به مازندران است.

همچنین بر اساس اعلام رسمی تاکنون ۴۹۷ هزار دانش اموز مازندران در بسیج مدارس ثبت نام کردند و در بیش از سه هزار مدرسه استان پایگاه دائم بسیج فعال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.