پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرودگاه ساری برای اعزام مهمانان سرزمین وحی آماده شد

0

سعدالله وطن خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ماه‌ها قبل تجهیزات و امکانات فرودگاه‌های متولی پرواز زائران از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این ۲ مجموعه امکانات پروازی از قبیل تجهیزات هواپیماها، باندهای پرواز فرودگاه و نیز امکانات از قبیل برخورداری از سالن‌های مستقبلین و هماهنگ بودن مجموعه فرودگاه‌ها با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی را بررسی کردند.

به گفته مدیر کل فرودگاه‌های مازندران فرودگاه ساری به عنوان تنها فرودگاه بین المللی استان از سال‌ها قبل امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای انجام پروازهای خارجی در این مجموعه فراهم شده است که از آن جمله احداث سالن استقبال و نصب تجهیزات سامانه فرود دقیق است.

وی گفت: در ارزیابی‌های انجام شده فرودگاه ساری از نظر امکانات و تجهیزات وضعیت مطلوبی برای انجام پرواز زائران حج تمتع امسال دارد.

وطن خواه همچنین با اشاره به اینکه تأخیر یکی از مشکلات در زمان اعزام زائران به حج تمتع بود، افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده توسط شرکت هواپیمایی ایران تلاش بر این است تا تأخیری بوجود نیاید که زائران معطل نشوند چون تمامی نقل و انتقال زائران حج تمتع امسال توسط شرکت هواپیمایی ایران انجام می‌شود و مانند پارسال شرکت هواپیمایی سعودی نقشی ندارد.

وطن خواه افزود: ۱۷ سورتی پرواز از فرودگاه ساری برای انتقال حدود چهار هزار و ۵۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع انجام می‌شود و این افراد در قالب ۳۰ کاروان از فرودگاه اعزام می‌شوند.

وی نخستین پرواز زائران مازندران به سرزمین وحی را ۲۲ تیر امسال اعلام کرد و گفت: این پروازها بمدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

۲۰۹۶/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.