پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرهنگ و اقتصاد اولویت نخست مجلس یازدهم/ مشکلات فرهنگی کشور صرفا اعتباری نیست

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رییسه مجلس یازدهم، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مازندران درباره وظایف مجلس یازدهم با اشاره به راهبردهای مقام معظم رهبری اظهار کرد: بررسی مشکلات فرهنگی و اقتصادی دو راهبرد نمایندگان مجلس یازدهم به شمار می‌رود، راهبردهای پیام راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اولویت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با تشکیل کمیسیون‌های مجلس یازدهم بررسی چالش‌های فرهنگی و اقتصادی به‌عنوان مهم‌ترین مشکلات و نیازهای اساسی امروز کشور در دستور کار کمیسیون‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

کریمی‌فیروزجایی فرهنگ و نیازهای نو به نوی آن را پیش نیاز توسعه و زمینه‌ساز شکوفایی و بالندگی کشور دانست و افزود: توسعه فرهنگ به تعمیق خودباوری و تقویت همه جانبه بنیان‌های فکری، اقتصادی و سیاسی منجر می‌شود.

این مسؤول با اشاره به مضایق اعتباری کشور خاطرنشان کرد: مشکل کمبودهای فرهنگی در کشور صرفا اعتباری و نبود بودجه نیست بلکه باید با اتکاء به باورها و اندیشه‌های انقلابی و استقلال‌طلبانه به صیانت از مرزهای اعتقاد ی و فرهنگی اهتمام ورزید.

وی ساماندهی امور اقتصادی را از اولویت‌های دیگر خانه ملت عنوان کرد و گفت: اقتصاد کشور از بیماری ساختاری رنج می‌برد و نفتی بودن آن از مهم‌ترین عوارض دردناک این حوزه پرچالش محسوب می‌شود.

کریمی‌فیروزجایی تأکید کرد: نمایندگان مجلس یازدهم برای رفع تنگناهای اساسی کشور در حوزه اقتصاد و معیشت مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد و آسیب پذیر با اتکا به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بومی و بهره‌گیری از ابزارهای در اختیار قانونی عزم قاطع دارند.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.