پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرماندار: ساخت و ساز غیرمجاز در کلاردشت به صفر رسید

0

کامران پولادی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کلاردشت افزود: با وجود آنکه ساخت و ساز غیر مجاز به صفر رسیده ولی دستگاههای متولی باید هوشیار باشند تا افراد از این موقعیت برای ساختن واحدهای غیرمجاز در منطقه اقدام نکنند.

وی ادامه داد: دستگاههای خدمات رسان نیز از دادن خدمات به ساخت و سازهای خارج از بافت خودداری کرده و در این راستا هم دستورات لازم به دهیاران ابلاغ شده است.

فرماندار کلاردشت احداث کمربندی این شهرستان را ضروری دانست و خواستار تعامل بیشتر اداره کل منابع طبیعی برای تکمیل این کمربندی شد.

وی با بیان اینکه دریاچه دریوک یک ظرفیت گردشگری در این منطقه به شمار می رود ، گفت : پیشنهاد احداث منطقه گردشگری در دریاچه دریوک پیش از این داده شده و لازم است اداره کل منابع طبیعی نظر مثبت خود را برای این منظور بیان کند.

پولادی همچنین از کاهش ۳۶ درصدی سرقت در سال جاری در کلاردشت خبر داد و گفت: با تلاش نیروهای انتظامی و بسیجی، کلاردشت رتبه نخست کاهش سرقت را در استان به دست آورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر هم در این جلسه در خصوص احداث کمربندی در شهرستان کلاردشت گفت : کمربندی این شهر بدون هیچ مشکلی احداث خواهد شد.

عبدالرضا سنگاری افزود: برای تعریض و پیچ بری مسیر خطرناک بین دو روستای “کردمحله و واحد ” باید مراحل قانونی ان طی شود و ضمن اینکه استفاده از مخلوط شن و ماسه این پیچ برای احداث کمربندی هم نیاز به مجوز لازم است.

کمربندی ۷ کیلومتری شهرستان کلاردشت هم اکنون مراحل پایانی کار یعنی انتخاب پیمانکار است و برای احداث ان هم حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی همچنین در خصوص دریاچه دریوک گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با استانداری مازندران امضا شد اعتبار لازم برای برنامه مطالعاتی و طرح آبخیزداری این دریاچه در سال آینده اجرایی خواهد شد.

سنگاری در خصوص اجرای طرح کاداستر و بنچ مارک در شهرستان کلاردشت هم گفت : با اجرایی شدن ان هر یک از ساکنان این منطقه نسبت به موضوع اعتراض دارند می توانند با در دست داشتن مدارک مثبت به اداره منابع طبیعی مراجعه کنند تا موارد اعتراضی انان مورد رسیدگی قرار می گیرد.

شهرستان ۵۰ هزار نفری کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.