پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فراز و نشیب های انقلاب از زبان هنرمندان مازندران

0

مهدی معصومی گرجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای این منظور کمیته هنری ستاد دهه فجر مازندران ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری را برای این ایام در دستور کار خود قرار داده است که اجرای این برنامه ها را بیش از ۲۰۰ هنرمند استان برعهده دارند.  

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها هر یک از هنرمندان با توجه به ابزار هنری و در همان رشته تخصصی فعالیت خود برنامه اجرا می‌کنند که موضوع این برنامه‌ها در خصوص مسائل انقلاب و احوال آن دوران است.

رییس حوزه هنری مازندران با تاکید بر اینکه هنر را می توان شیرین‌تر زبان اثرگذارترین شیوه در بیان مسائل دانست و گفت : در دهه فجر امسال برنامه هایی نظیر “خیابان انقلاب ” در روز ۲۱ بهمن امسال در ساری، مرکز مازندران برگزار می شود که در آن هنرمندان در رشته های تئاتر، خوشنویسی، نقاشی، نمایشگاه عکس، موسیقی و کارگاه نقاشی به اجرای برنامه می پردازند.

وی در توضیح برنامه خیابان انقلاب افزود : این برنامه در خیابان انقلاب ساری اجرا می شود که در آن وقایع و اتفاقات ایام انقلاب اسلامی کشور و مازندران رخ داده است.

به گفته معصومی گرجی برای تمرکز زدایی از اجرای برنامه ها تنها در یک نقطه و یا یک شهر، برنامه ها را به صورت گسترده تر و در مناطق روستایی نیز اجرا می کنیم که از آن دست برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در روستای قراخیل قائمشهر و همچنین برگزاری نمایشگاه عکس  در یکی از روستاهای بهشهر است.

وی گفت : برگزاری کارگاه تخصصی ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی در ساری و بهشهر، نمایشگاه پوستر حماسه هزار سنگر آمل، نشست تخصصی عکس با موضوع مستند خیابانی با مرور آثار عکاسان انقلاب، نشست تخصصی موسیقی با موضوع جایگاه موسیقی در ایران، نمایشگاه آثار عکاسی با عنوان “دستهای مهربانی” از جمله  برنامه های کمیته هنری ستاد دهه فجر مازندران  است که با مشارکت و همراهی نهادهای عضو این ستاد از جمله تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری، سپاه و دیگر نهادها برگزار می شود.

معصومی گرجی اضافه کرد : با ورود هنرمندان و اجرای این برنامه ها در سطح خیابان های شهر تلاش داریم تا برنامه دهه انقلاب را مردمی تر برگزار بکنیم تا بدین صورت این انقلاب برای جامعه قابل لمس تر باشد.

پیشتر و بنا به اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران بیش از یکصد عنوان برنامه دهه فجر امسال در این استان برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.