پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فایل صوتی: نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام جلایی صلاحی – 22 آذر ۹۸

0

فایل صوتی نماز جمعه بخش چهاردانگه در شهر کیاسر به امامت حجت الاسلام جلایی صلاحی، امام جمعه بخش چهاردانگه (شهر کیاسر) در تاریخ 22 آذر 1398 – خطبه دوم

دانلود فایل صوتی

ارسال کننده: علی سلیمانی کیاسری

………………………………………………………

 

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جلایی صلاحی امام جمعه محترم بخش چهاردانگه (شهر کیاسر) در خطبه‌های نماز جمعه‌ی ۲۲ آذر ماه با اشاره به حدیث تخففوا تلحقوا از امیرالمومنین گفت: سید رضی درباره‌ی این سخن امیرالمومنین فرمود که این کلام دون کلام خدا و رسول، اما فوق کلام بشر است.

ایشان فرار از مرگ را غیر ممکن عنوان کرد و افزود: هرکس بخواهد از مرگ فرار کند در حین فرار مرگ را ملاقات خواهد کرد. اگر کسی بار سنگین گناه را بر دوش بگذارد، رسیدن به قیامت برایش دشوار خواهد بود.

خطیب نماز جمعه بخش چهاردانگه (شهر کیاسر) در بخش دیگری از بیانات خود، وحدت را یکی از دستورات اساسی در قرآن کریم در عالم تشریع عنوان نمود که حتی در عالم تکوین نیز جاری است؛ و همه‌ی هستی از برکات آن بهره می‌برد.

وی در ادامه با توجه به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وظیفه‌ی ما در رابطه با عالمی که شعار تفرقه می‌دهد که طبق حدیثی از امیرالمومنین یار شیطان است بریدن صدای اوست.

حجت الاسلام و المسلمین جلایی صلاحی شعار جدایی حوزه از دانشگاه را مربوط به زمان پهلوی اول عنوان کرد که از یک طرف حوزه‌های علمیه بزرگ کشور را تعطیل کرده بودند؛ و از طرفی دانشگاه ما را کاملا وابسته به غرب کرده بودند.

وی افزود: به لطف الهی و بعد از انقلاب اسلامی، الفت و اتحاد بین حوزه و دانشگاه مستحکم شد. حوزویان به دانشگاهیان کمک می‌کنند تا فراورده‌های علمی خود را در خدمت خلق قرار بدهند و نیت خود را الهی کنند و دانشگاه هم به اهل حوزه کمک می‌کنند تا مسائل روز را بهتر بشناسند.

ایشان در بخش پایانی خطبه، با اشاره به سالروز حمله به منزل رهبر مظلوم شیعیان نیجریه، سید ابرهیم زکزاکی، جرم او را مسلمان و شیعه بودن عنوان کرد و خاطر نشان کرد: ببینید ارزش نعمت امنیت رو. ما فردای قیامت مدیون شهدای امنیت هستیم که می‌توانیم به راحتی نماز بخوانیم.

امام جمعه بخش چهاردانگه (شهر کیاسر) همچنین از مجامع بین المللی و دولت خواستار پیگیری‌های بیشتر جهت آزادی این مرد الهی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.