پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فاز نخست باند جدید فرودگاه رامسر تا اواخر دی به بهره‌برداری می‌رسد

0

سعدالله وطن خواه روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک معاون هماهنگی و عمرانی استانداری مازندران و مدیران کل استانی در رامسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : رفع موانع باند جدید فرودگاه رامسر در ۲ فاز انجام می شود که در فاز اول شامل ۳ واحد آموزشگاه ، منازل شخصی و درختان با ارتفاع بلند و یک دستگاه آنتن بی تی اس ایرانسل می باشد و فاز دوم ان هم مجتمع فدک که در انتهای باند فرودگاه قرار دارد.

وی، گفت: در حال حاضر  ۹۰ درصد از موانع موجود در فاز نخست برطرف شده و ۱۰ درصد باقیمانده بر اساس تصمیم جلسه امروز مقرر شد ظرف یک هفته آینده زمین این سه واحد آموزشگاه مشخص و تامین اعتبار برای ساخت تاسیسات این واحدها از سوی شرکت فرودگاه های کشور بر اساس مصوبه دولت تامین و پرداخت شود.

مدیرکل فرودگاههای استان مازندران خاطرنشان کرد که اقدامات عمرانی، روشنایی باند فرودگاه رامسر به موازات رفع موانع پروازی فاز نخست در حال انجام است و در صورت فراهم بودن شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود تا اواخر دی ماه بهره برداری از فاز نخست آن انجام شود.

وطن خواه در خصوص فاز دوم این طرح هم گفت : ساختمان مجتمع فدک که در انتهای باند فرودگاه رامسر قرار دارد از موانع اصلی توسعه در فاز دوم  است که مراحل پیگیری و جمع آوری ساختمان مجتمع فدک به دلیل تامین اعتبار کلان در سطح ملی و وزارتخانه در حال انجام است.

وی تاکید کرد که برای بهره برداری کامل از ظرفیت کل باند فرودگاه رامسر حتما باید مجتمع فدک جمع آوری شود.

مدیر کل فرودگاه های مازندران با بیان اینکه رونق زیر ساخت فرودگاه رامسر در کاهش بعد مسافت و افزایش پرواز ها در بعد ملی  و بین المللی تاثیر گذار است،  افزود: با بهره برداری از این باند امکان نشست و برخاست هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ در این فرودگاه فراهم می شود که پرواز اینگونه هواپیماها باعث رونق گردشگری در سطح استان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد دولت و پیگیری ها مسوولان استانی برای توسعه فعالیت هواپیماهای عمومی و پروازهای آموزشی و تفریحی گفت: بر اساس امار حدود ۵۰ درصد پروازهای آموزشی و تفریحی در فرودگاه رامسر انجام می شود.

وطن خواه اضافه کرد: بر اساس رویکرد جدید شرکت فرودگاه های کشور از دولت درخواست کرد تا تعرفه نشست و برخاست این هواپیماها را ۳۰ درصد کاهش دهد تا انگیزه این شرکت ها افزایش یابد.

وی افزود در راستای همین سیاست گذاری ها، توسعه زیرساخت ها هم در فرودگاه نوشهر هم در حال انجام است تا پروازهای ناوگان هوایی کوچک به عنوان ایرتاکسی ها در مسیر های کوتاه انجام شود.

عملیات اجرایی طرح ملی توسعه فرودگاه رامسر از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و طبق وعده مسوولان وقت قرار بود این طرح به مدت ۲ سال به بهره برداری برسد ولی بنا به دلایلی از جمله کمبود اعتبار و نیز وجود برخی از موانع این طرح به سرانجام نرسید و نیمه کاره باقی ماند.    

توسعه باند فرودگاه از یک هزار و ۵۰۰ متر به ۲ هزار و ۷۵۰ متر، ساخت پایانه جدید، ساختمان های جانبی،‌ اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای استقرار دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از مهمترین مشخصات این طرح بوده است.

فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر رامسر با قدمتی بیش از۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است که در ضلع شمالی شهر و در حاشیه دریا خزر قرار دارد. طبق اسناد موجود ساخت آن به سال ۱۳۴۲ باز می گردد و باند این فرودگاه به طول هزار و ۵۰۰ متر و به عرض ۴۵ متر است.

شهرستان ۸۰ هزار نفری و گردشگر پذیر رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.