پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| قوانلو: برخورد با برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه سخت‌گیرانه‌ است/ خلع‌ید در انتظار برداشت‌کنندگان غیرمجاز

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان«تخلف و عدم توجه به قوانین زیست‌محیطی معادن شن‌و‌ماسه آمل» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ برداشت‌های غیرمجاز و غیر فنی از معادن از سوی بعضی معادن شن و ماسه در حریم رودخانه و کوه‌ها نشان از عدم نظارت به موقع و دقیق مدیران صنعت و معدن و منابع طبیعی بر این امور است که این امر باعث خسارات جدی به منابع طبیعی و محیط زیست شده است.

اداره کل صنعت و معدن در این موارد بسیار ضعیف و ناتوان عمل کرده و این امر باعث شده بعضی از سودجویان به حریم بیت‌المال دست درازی کنند و این موارد باعث شده شاهد بی سروسامانی در برداشت‌های غیر مجاز درحوزه شن و ماسه و موجب تخریب منابع طبیعی باشیم.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: یک مورد برداشت غیرمجاز شن و ماسه در امل بود که با شکایت منابع طبیعی تخلف تایید شد و پس از اعتراض توقف حکم محکومیت گرفت.

وی افزود: برخورد سخت‌گیرانه‌ای در دستور کار داریم و معادنی که در این زمینه فعالیت دارند و از ما مجوز دارند درصورت تخلف جریمه خواهند شد و درصورت ادامه روند اعمال ماده 20 مبنی بر خلع‌ید خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به برداشت غیرمجاز شن و ماسه در سطح استان، خاطرنشان کرد: حل این مشکل با همکاری دستگاه‌های مرتبط باید باشد که در حوزه منابع طبیعی برعهده منابع طبیعی و در حوزه رودخانه‌ها  برعهده شرکت آب منطقه‌ای مازندران است.

این مسؤول گفت: اگر در زمینه برداشت غیرمجاز و غیراصولی و فنی شن و ماسه به ما گزارش شود در حوزه معادن دارای پروانه ما باشد برخورد جدی خواهد شد.

 /86034/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.