پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| از لغو سفرهای غیرضروری تا خارج شدن مازندران از وضعیت قرمز

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «وضع مقررات سنگین برای جلوگیری از ورود مسافر به مازندران» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛  با توجه به اینکه مازندران از استان‌های توریستی ـ تفریحی است و میهمان‌نوازی این استان بارها بر همگان اثبات شده است،با شیوع کرونا و در پیک اول آن هر چند شاهد حضور مسافر در استان بودیم اما پس از شکست موج اول و کم شدن شمار مبتلایان، بار دیگر خیل عظیم مسافران به این استان هجوم آورده به طوری که در خرداد ماه شاهد حجم بالای حضور مسافر در این استان بودیم، این سفرها و عدم رعایت نکات بهداشتی باعث گردید بار دیگر مازندران وارد وضعیت شیوع این بیماری شود و اکنون بیمارستان‌ها در وضعیت خوبی نیستند.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این‌باره طی گفت‌‌وگویی  اظهار کرد: وقتی می‌گوییم مازندران در وضعیت قرمز کرونایی است و عزیزان؛ ترجیحا به‌جز سفرهای ضروری به استان سفر نکنند، این به معنای ممنوعیت سفر به مازندران نیست و ضمنا به معنای این نیست که مازندارن آلوده به کرونا نیست؛ بلکه مقصود این است که تراکم جمعیت با حضور هموطنان و گردشگران بالا می‌رود و زمینه شیوع را تقویت می‌کند.

وی گفت: سواحل، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به دلیل وضعیت قرمز کرونا در مازندران تعطیل بوده و خدماتی به مسافران در این مکان‌ها ارائه نمی‌شود.

استاندار مازندران بیان کرد: افزایش جمعیت و ورود مسافران خطر را در این استان بیشتر می‌کند و از مسافران می‌خواهیم تا خارج شدن از وضعیت قرمز سفر‌های غیرضروری را لغو کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ شهرستان مازندران اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند، اضافه کرد: توصیه می‌کنیم مردم دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کنند و تغییر در رفتار را جدی بگیرند.

حسین‌زادگان یادآور شد: این ویروس به راحتی از استان و کشور خارج نمی‌شود و تغییر رفتار و استفاده از ماسک باید جدی گرفته شود.

وی گفت: مازندران جزء ۱۰ استانی است که اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد.

استاندار مازندران از مسافران خواست: در این شرایط کرونایی به مازندران سفر نکنید و در صورت ضرورت به سفر، توصیه‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنید.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.