پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| اجرای پروژه آسفالت روستای انارور نیازمند اجرای طرح هادی است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان  «مطالبه مردم «انارور» در مازندران؛ آقای استاندار! به روستای ما هم برسید»  خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند.

در توضیح این سوژه آمده است، چرا استانداری مازندران، به مشکل بی‌بودجه ای و محروم‌ماندگی روستای ما؛ انارور در شهرستان نوشهر رسیدگی نمی‌کنند؟
هر مرتبه باید منتظر یک اتفاق طبیعی مثل سیل، طوفان، قحطی یا کرونا باشیم تا بعد از آن بودجه لازم را برای تأمین خدمات رفاهی استان تامین کنند؟
فقط مشکل بی بودجه گی برای روستای انارور است؟ فقط خیابان فرهنگ باید بدون آسفالت و پلاک کوبی، روشنایی برق، آب شُرب، جدول‌بندی بماند؟موضوع بی بودجه‌گی را حل کنید.

فرماندار نوشهر در خصوص خیابان فرهنگ انارور از حوزه بخش مرکزی، اظهار کرد: عرض گذر در طرح هادی مصوب به صورت ۸ متری و ۱۰ متری تعریف شده است.

عبدالصمد صفرنژاد افزود: برابر بررسی به‌عمل آمده و گزارش دهیاری بیشتر ساکنان بومی بوده و برای عقب‌نشینی با وجود  تلاش‌های به‌عمل آمده از سوی دهیاری اهالی منطقه فوق هیچ‌گونه همکاری ندارند.

وی بیان کرد: عرض گذر موجود برابر بازدید بعمل آمده در بعضی نقاط (ورودی کوچه) به صورت ۳ متری در برخی نقاط به صورت ۴متری و ۶ متری بوده است.

فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه بیشتر زمین‌های موجود به‌صورت کشاورزی و با کاربری زراعی است که هم اکنون نیز کشاورزی می‌کنند، اضافه کرد: اقدامات لازم برای بهسازی کسی توسط دهیاری روستا صورت گرفته است.   

این مسؤول یادآور شد: هچنین  بیشتر واحدهای مسکونی موجود در کوچه مذکور قدیمی با قدمت چندین ساله بوده که نیازمند است دهیاری و شورای اسلامی روستا به صورت توافقی با ساکنان در خصوص عقب‌نشینی توافق کنند که تاکنون به توافق نرسیده‌اند.

صفرنژاد تصریح کرد: موضوع دیگر اینکه دهیاری روستا به‌دلیل عرض گذر کم قادر به بازسازی و آسفالت کوچه نبوده این در حالی است که بنیاد مسکن در مسیر اصلی روستا طرح آسفالت و کانیوو را اجرا کرده است.

وی یادآور شد: اجرای پروژه آسفالت نیازمند تعریض کوچه و اجرای طرح هادی بوده که با توجه به کشاورزی بودن اکثر زمین‌ها و اینکه اراضی موجود هم اکنون مشغول کشاورزی هستند امکان تعریض و آسفالت کوچه میسر نیست.

 /۸۶۰۰۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.